02 augusta 2011

Proces outsourcingu: situácia po recesii a najnovšie trendy

Služby outsourcingu (RPO – Recruitment Process Outsourcing) sa v posledných rokoch tešili veľkej obľube. Severná Amerika tento trend prijala s veľkým nadšením a zdá sa, že aj v Európe narastá dopyt po týchto službách.

Hoci je na trhu dostupné množstvo dodávateľov RPO s medzinárodným pôsobením, väčšinou poskytujú títo dodávatelia služby len v rámci jednej krajiny. Najväčšími využívateľmi RPO sú výrobné fabriky, no záujem narastá aj v iných sektoroch ako napríklad hotelierstvo či školstvo.

Toto bol rýchly pohľad na trh. Aké sú však hlavné trendy v RPO? Ktoré faktory by sme mali brať do úvahy pri rozhodovaní sa či a ako implementovať RPO?

Mnoho HR profesionálov a rekruitérov sa stalo počas ekonomického poklesu nadbytočnými. Ako sa však ekonomická situácia opätovne zlepšuje, dopredu mysliace spoločnosti začínajú zvažovať nové spôsoby riadenia výberových procesov, ktoré by nahradili doteraz využívané modely. Jedným z riešení je práve využitie RPO ako reakcia na potrebu skvalitniť výberové procesy.

HR odborníci sa vo všeobecnosti zhodujú v názore, že je mylnou predstavou, že hlavným účelom RPO je znižovanie nákladov. Výskumy však ukazujú, že kvalita predstavuje hlavný dôvod prečo sa organizácie rozhodnú využiť tieto služby, čo však zároveň nepopiera fakt, že poskytovatelia RPO sa snažia znížiť náklady na minimum.
Nedostatok investícií zo strany niektorých organizácií predstavuje najväčšiu prekážku k úspechu, vzhľadom na fakt, že strategický prístup a kvalitné výberové procesy si vyžadujú určité prvotné investície.

Ktorým organizáciám sa teda oplatí využiť služby outsourcingu? Výhody môže táto služba určite priniesť organizáciám s medzinárodnou stratégiou, ktoré hľadajú ľudí na špecializované pozície.

Samozrejme, RPO nemusí vždy dopadnúť úspešne. Hrozbu môže predstavovať zlé riadenie procesu outsourcingu. Častou chybou býva, že sa zamestnávateľ rozhodne pre outsourcing, aby sa vyhol určitým problémom či ťažkostiam. Takýto prístup však nie je riešením. Organizácie potrebujú poznať a identifikovať svoje problémy ešte pred začatím samotného outsourcingu. Dôležitú úlohu tu zohráva partnerský vzťah s poskytovateľom RPO, v rámci ktorého sa obidve strany snažia spoločne vyriešiť problém. Ak sa organizácie zapoja do procesu outsourcingu a nebudú sa len snažiť presunúť svoj problém na poskytovateľa RPO, získajú z outsourcingu oveľa viac.

Úlohou HR pri outsourcingu je pomôcť RPO tímu začleniť sa do organizácie a vytvoriť také podmienky, aby RPO tím mohol efektívne komunikovať so všetkými pracovníkmi.
Hoci organizácie pristupujú k outsourcingu rozdielne vzhľadom na svoju stratégiu, individuálne požiadavky či geografickú lokáciu, je viac ako jasné, že záujem o tieto služby bude stále narastať.

Autor:Rob Gray
Zdroj: http://www.hrmagazine.co.uk/hr/features/1019796/recruitment-process-outsourcing-recruiting-recruiter

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.