15 augusta 2011

Najlepšie praktiky ako motivovať vašich vrcholových pracovníkov

Udržať motivovanú a zanietenú pracovnú silu či opätovne vzbudiť záujem a dôveru pracovníkov po nepriaznivom ekonomickom období si vyžaduje začať od lídrov vo vašej organizácii. Zamestnanci k nim totiž často vzhliadajú ako k svojim vzorom. Postoje, emócie či názory lídrov môžu do veľkej miery ovplyvniť celkovú atmosféru a výkon v organizácii.
Využitím týchto techník môžu lídri vytvoriť kultúru dôvery, vzájomného rešpektu a zanietenosti pre prácu, ktorá je kľúčová pri udržiavaní talentovaných pracovníkov.

Požadujte a zároveň využívajte nápady vašich zamestnancov
Neustále požadujte od vašich zamestnancov, aby vyjadrovali svoje názory a nápady týkajúce sa rôznych problémov či úloh na pracovisku. Zároveň im však neustále musíte dávať najavo, že si ich názory ceníte a že ich budete pri rozhodovaní brať do úvahy - bez ohľadu na fakt, či sa týkajú nových strategických postupov v organizácií alebo len malých vylepšení na pracovisku. Snažte sa preto implementovať a realizovať návrhy vašich zamestnancov a nezabúdajte verejne uznať ba dokonca aj oceniť tvorcov najlepších nápadov. Taktiež je dôležité nepodceňovať tých zamestnancov, ktorých nápady neboli použité. Vhodné je osobne sa s nimi stretnúť, poďakovať za ich myšlienky a vysvetliť, ako by ich návrh mohol prispieť k ďalšej iniciatíve v organizácii.

Zapájajte do rozhodovania všetkých zamestnancov
Keď sú potrebné veľké rozhodnutia, nenechávajte váš výkonný tím v izolácii, nakoľko plány či rozhodnutia by nikdy nemali byť prijaté vo vákuu. Tu sa otvára ďalšia príležitosť ako možno zahrnúť všetkých zamestnancov do rozhodovania a riešenia problémov. Ak napríklad organizácia vytvára strategický plán pre nový trh či produkt, lídri by mali požadovať príspevky od zamestnancov na všetkých úrovniach a z rôznych oblastí a tak získať pohľad na problém z rôznych perspektív. Takýto prístup zvyšuje zanietenosť pracovníkov pre prácu a zároveň zlepšuje spoluprácu a komunikáciu medzi jednotlivými časťami organizácie.

Pomáhajte pracovníkom pri definovaní ich kariérnych cieľov
Pri definícii plánov do budúcna je dôležité vzájomné pochopenie medzi lídrom a pracovníkmi. Začnite preto s aktívnym počúvaním o predstavách a želaniach pracovníkov do budúcna. Pýtajte sa ich, akú prácu považujú za stimulujúcu a aké sú ich vysnívané pracovné úlohy. Následne sa snažte vytvoriť také podmienky, aby ich kariérne ciele boli naplnené. Hľadajte napríklad nové projekty a príležitosti pre rozvoj, umožnite im dočasne pracovať na inej pozícii či inak rozvíjať svoje schopnosti. Nakoniec im poskytnite spätnú väzbu aby pochopili, čo oni sami musia urobiť pre svoj kariérny postup.

Podporujte dôveru
Zamestnanci musia veriť hodnotám a činom svojich lídrov. Len tak možno vytvoriť a udržať dlhodobú lojalitu a pocit záväzku zamestnancov voči organizácii. Zamestnanci musia dôverovať svojim lídrom, že budú ochraňovať ich záujmy a že nebudú zneužívať svoje právomoci pre vlastný prospech. Vytvárať vzťah dôvery si vyžaduje neustálu a otvorenú komunikáciu, aktívne počúvanie a správne načasovanú spätnú väzbu. Akonáhle majú ľudia pocit, že sa niekto zaujíma o ich názory, začnú byť oveľa viac otvorení vplyvu svojich lídrov.

Využívajte netradičné odmeny
Doplnením základných benefitov o netradičné odmeny môžu lídri oceniť výnimočný výkon na individuálnej či tímovej úrovni a tak vytvoriť pre zamestnancov stimulujúce pracovné prostredie. Balík extra odmien, ktorý by však mal byť v súlade s uznávanou firemnou kultúrou, môže obsahovať napríklad deň voľna po ukončení veľkého projektu, bezplatnú stravu, mesačnú dovolenku pre dlhoročných pracovníkov či permanentku do fitness centra.

Autor: Tom Daniel
Zdroj: http://talentmgt.com/articles/view/tips-to-hire-and-maintain-freelance-workers/print:1


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.