24 augusta 2011

Facebook – najlepší spôsob ako získavať nových pracovníkov?

Niet pochýb o tom, že sociálne siete predstavujú nové horúce médium pre hľadanie a nábor nových pracovníkov. Kvalita najímaných pracovníkov však závisí predovšetkým od toho, akých ľudí poznajú vaši zamestnanci na sociálnych sieťach a tiež od toho, či budú ich „priatelia“ ochotní neustále prijímať pracovné ponuky.

Júnový prieskum v oblasti najímania pracovníkov odhalil, že až dve tretiny organizácií používa na nábor viac ako jednu sociálnu sieť a tiež že záujem organizácií o nábor cez sociálne siete vzrástol oproti minulému roku až o 7%.

Ďalším prekvapením prieskumu bolo zistenie, že spomedzi troch najväčších sociálnych sietí - Facebook, LinkedIn a Twitter – sa jasným víťazom čo sa týka počtu najatých pracovníkov cez sociálne siete stal Facebook, ktorý tak porazil kariérne zameraný LinkedIn.

Čo sa teda skrýva za úspechom Facebooku pri najímaní ľudí? Je jasné, že Facebook umožňuje vďaka veľkému množstvu kontaktov získať mnoho odporúčaní. Na rozdiel od LinkedInu, na ktorom si ľudia vytvárajú kontakty bez toho aby sa niekedy vôbec stretli, kontakty na Facebooku sú viac osobné. Ďalšou silnou stránkou Facebooku je jeho silná návštevnosť, čo ešte zvyšuje pravdepodobnosť získania nových kontaktov a vhodných odporúčaní.

Odporúčania zamestnancov predstavovali dlhú dobu najväčší zdroj novoprijatých pracovníkov. Zo štatistík vyplýva, že takto prijatí pracovníci majú vo všeobecnosti lepšie pochopenie pre organizáciu, rýchlejšie sa v nej adaptujú či podávajú lepšie výkony ako pracovníci najatí z iných zdrojov.

Tento fakt však neznamená, že by sa HR lídri mali sústrediť len na takýto spôsob najímania a podporovať zamestnancov, aby neustále vyhľadávali nové kontakty na Facebooku či ponúkali pracovné príležitosti svojim „priateľom“. Takýto postup by v konečnom dôsledku mohol mať opačný účinok.

Mnoho ľudí môže považovať za otravné, ak ich „Facebookoví priatelia“ neustále obsypávajú pracovnými ponukami. Hlavným účelom takéhoto typu sociálnych sietí je kontakt s ľuďmi a nie získanie práce. Ľudia na Facebooku si totiž cenia svoje kontakty oveľa viac ako napríklad na LinkedIne.

To však neznamená, že Facebook nemôže slúžiť ako hodnotný zdroj pre nábor nových pracovníkov. Treba však využiť aj iné dostupné zdroje rovnako ako prispôsobiť spôsob náboru charakteru jednotlivých sociálnych sietí.

Ľudia, ktorí trávia čas na LinkedIn sa viac orientujú na kariéru a preto preferujú skôr formálne odkazy, zatiaľ čo spôsob komunikácie na Facebooku je viac neformálny a ležérny.

Za zmienku stoja aj najnovšie projekty v oblasti najímania cez sociálne siete. LinkedIn nedávno spustil projekt s názvom Referral Engine, ktorého cieľom je pomôcť zamestnancom jednoduchšie sa orientovať vo svojich kontaktoch a tak rýchlo identifikovať najvhodnejšieho kandidáta pre otvorenú pozíciu.

Ďalší dvaja predajcovia - BranchOut a Monster's BeKnown taktiež ponúkajú aplikáciu, ktorá zamestnancom uľahčuje vybrať spomedzi svojich kontaktov na Facebooku človeka vhodného pre konkrétnu pracovnú pozíciu v ich firme.

Autor: Andrew R.McIivaine

Zdroj: http://www.hreonline.com/HRE/story.jsp?storyId=533340167

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.