
Vyhliadky na rok 2012 sa však menia a jedným z trendov je aj očakávaný nárast počtu otvorených pozícií v súkromnom sektore, ktorý bude mať dopad aj na oblasť recruitingu. Recruitingové stratégie, ktoré fungovali počas ekonomického poklesu môžu ešte stále nájsť svoje uplatnenie. No ak chcú organizácie vyhrať boj s konkurentmi o talenty, budú musieť v oblasti recuitingu uplatniť viacej kreativity. Práve teraz je ten správny čas, aby vaša organizácia začala rozmýšľať nad budovaním vzťahov a svojej firemnej identity.
Medzi tradičné stratégie, využívané v období krízy, patria predovšetkým:
- Získavanie práve prepustených pracovníkov. Budujte si vzťahy s HR profesionálmi, ktorí majú prepúšťanie na starosti a snažte sa získať kontakty pracovníkov, ktorí boli práve prepustení.
- Vytváranie vzťahov s personálnymi agentúrami a s úradmi práce. Zámerom tejto stratégie je predstaviť vašu firmu a objasniť druh pracovníkov, ktorý hľadáte. Vďaka tejto stratégii vás agentúry či úrady budú kontaktovať, v prípade že nájdu vhodného kandidáta pre vašu organizáciu. Taktiež budú propagovať vašu organizáciu na verejnosti.
- Budovanie vzťahov s recruitérmi v iných oblastiach podnikania. Výhodou tejto stratégie je, že recruitéri z iných oblastí vám môžu odporučiť kandidátov, ktorí síce nie sú vhodní pre ich organizáciu, no za to môžu vyhovovať vašej organizácii. Nebojte sa zdieľať s nimi vašich kandidátov, je to výhodné pre obidve strany!
Medzi novšie stratégie, ako nájsť talent pre vašu organizáciu patrí predovšetkým hľadanie na internete:
- Vytvorte firemnú Facebookovskú stránku . Facebook predstavuje obrovskú príležitosť, ako obsadiť otvorené pozície a mnoho organizácií stále aktívnejšie využíva sociálne médiá pri hľadaní nových pracovníkov. Nezmeškajte túto príležitosť!
- Založte LinkedIn skupinu. Buďte aktívni vo viacerých LinkedIn skupinách a dokážte, že ste expertom na hľadanie talentov, aj keď konkrétna skupina nemá s vašou organizáciou veľa spoločného. Členovia skupín sa k vám môžu obrátiť s prosbou o radu a vy zase môžete bližšie spoznať ich pracovné skúsenosti.
- Informujte o otvorených pozíciách vo vašej organizácii prostredníctvom Twitteru. Hľadajte odborníkov, ktorí zháňajú prácu alebo poznajú niekoho, kto prácu hľadá.
- Zaktualizujte vašu webovú stránku! Zamerajte sa predovšetkým na sekciu kariéra – snažte sa ju urobiť zaujímavú a príťažlivú. Umožnite napríklad online registráciu potenciálnym kandidátom a pritom dbajte na to, aby registrácia nebola prehnane dlhá.
Toto bolo len zopár tipov, ktoré môžete zrealizovať, aby ste získali pre vašu organizáciu tých správnych ľudí. Pri plánovaní recuritingových stratégií buďte čo najviac kreatívny a neustále rozvíjajte možnosti, ako vylepšiť spôsoby hľadania a získavania pracovníkov.
Autor: Anne Kutscher
Zdroj: http://blog.talentmgt.com/2012/01/20/recruiting-strategies-that-should-be-part-of-your-repertoire/
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.