
Napriek všetkým týmto obavám však najväčšiu výzvu pre HR manažérov predstavuje udržanie pracovnej zainteresovanosti a produktivity na pracovisku. Udržať zanietenosť zamestnancov pre prácu predstavuje v súčasnosti zásadný problém bez ohľadu na veľkosť organizácie.
Dobrou správou je, že existuje spôsob ako vzbudiť záujem a následne aj zanietenosť a motiváciu u zamestnancov počas porád. Ako? Tu je pár tipov na začiatok:
Upustite od všetkých konvencií - takto to u nás robíme.
Bez ohľadu na ciele, ktoré sa snaží dosiahnuť vaša organizácia, mali by ste prijať fakt, že zmena v súčasnosti predstavuje nevyhnutný predpoklad pre úspech a ak chcete byť úspešný, musíte prejaviť ochotu zmeniť sa.
Podporujte rôznorodosť
Len rôznorodá skupina ľudí dokáže efektívne zrealizovať zmenu! Získajte talenty zo všetkých úrovní vašej organizácie a zapojte do realizácie všetkých zamestnancov od radových pracovníkov až po jednotlivé úrovne manažérov. Dajte im zodpovednosť a umožnite im získavať informácie, diskutovať a prinášať skutočné výsledky. Členovia tímu sa tak budú aktívne snažiť vyriešiť problémy a ich príspevok bude naozaj plnohodnotný.
Pomiešajte zamestnancov
Vo firmách sa často stáva, že členovia manažmentu sedia oddelení od zvyšku organizácie. Hoci sa môže zdať takéto rozloženie ako prirodzené, vytvára určité bariéry. Ideálne preto je, aby lídri sedeli medzi ostatnými zamestnancami. Veľmi pôsobivé je, keď lídri prídu na stretnutie o čosi skôr a prehodia pár slov s ostatnými zamestnancami alebo keď sedia pri dverách a počas odchodu si s každým podajú ruku a vyjadria poďakovanie za účasť na porade. Neformálna komunikácia či úprimný prejav vďaky a ocenenia zlepšujú vzťahy a dobré vzťahy sú základ pre vytváranie záväzku a pracovnej motivácie zo strany zamestnancov.
Merajte efektívnosť
Uistite sa, že porada naozaj priniesla očakávané výsledky. Ihneď po jej ukončení môžete preto zrealizovať krátky prieskum o tom, čo si zamestnanci z porady odniesli. Pre získanie ich názorov môžete použiť klasický dotazník či sociálne média. Vyžadovaním spätnej väzby od zamestnancov zvyšujete ich zúčastnenosť a aktivitu na poradách.
Počúvajte, učte sa a reagujte na spätnú väzbu
Využívajte výsledky porád, aby ste zistili, na čom záleží vašim zamestnancom a podľa toho realizujte potrebné opatrenia. Tak ako to platí aj pre zákazníkov, prejav záujmu preukazuje rešpekt a zamestnancom posiela signál „ceníme si vás.“ Ak zamestnanci pocítia rešpekt a dôveru zo strany organizácie, budú sa snažiť aktívnejšie prispievať počas porád a zefektívniť jednotlivé aspekty svojej práce.
Hoci tieto rady boli určené predovšetkým pre firemné porady, možno ich ľahko aplikovať aj na iné situácie na pracovisku – pri zavádzaní nových softvérov či zmene firemnej politiky. Pozvite zamestnancov, aby vám pomohli navrhnúť, komunikovať a riadiť novú iniciatívu. Prostredníctvom delegovania právomocí, prejavu dôvery či ocenenia schopností dáte vašim zamestnancom najavo, že si ich vážite a rešpektujete ich názor.
Autor: Linda Dulye
Zdroj: http://smallbusiness.foxbusiness.com/legal-hr/2011/09/15/tackling-two-monumental-challenges-engagement-and-meetings/
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.