22 októbra 2011

7 z 10 manažérov je príliš zaneprázdnených na to, aby sa sústredili na vzdelávanie a rozvoj


Pri realizácii výskumov zameraných na hodnotenie L&D (learn & development = vzdelávanie a rozvoj) v organizáciách, v priemere až 70% opýtaných manažérov tvrdí, že ich oddelenie pre rozvoj a vzdelávanie trpí nedostatkom zdrojov, zatiaľ čo okolo 40% manažérov považuje za najväčší problém nedostatočnú podporu vzdelávania a rozvoja zo strany senior manažérov. A iba polovica manažérov má pocit, že vzdelávacie aktivity skutočne vytvárajú pre organizáciu pridanú hodnotu.

Nedostatok zdrojov a podpory predstavuje pre dnešné L&D tímy každodennú realitu. Neustály boj o zdroje a podporu však pre manažérov znamená, že následne nemajú dostatok času sústrediť sa na strategické smerovanie vzdelávania v organizácii. Organizácie rovnako ako samotní zamestnanci tak strácajú príležitosť zlepšiť svoj výkon a zručnosti.

Oddelenia vzdelávania a rozvoja vyzdvihujú pri realizácii tréningov v organizácii dôležitosť líniových manažérov. Rovnako si uvedomujú, že najlepším spôsobom ako vzdelávať a rozvíjať zamestnancov nemusí byť práve vzdelávanie v tradičnom ponímaní, napríklad formou prednášok a seminárov. Efektívnou vzdelávacou metódou môže byť napríklad riešenie nejakého problému či práca na projekte. Odborníci zastávajú názor, že neformálne vzdelávanie, spolupráca medzi pracovníkmi či on-the-job vzdelávacie metódy predstavujú najlepší spôsob ako zaistiť kontinuálne vzdelávanie a rozvoj pracovníkov. Zároveň však upozorňujú na fakt, že takýto systém vzdelávania môže byť veľmi náročný na plánovanie a riadenie. Ak by však tímy vzdelávania a rozvoja mali viac času a prostriedkov, mohli by sa plne sústrediť na analýzu a vyhodnocovanie výsledkov vzdelávania, následne eliminovať tie tréningy, ktoré sa ukázali ako zbytočné a tak pripraviť podklady pre oveľa efektívnejšie vzdelávacie programy do budúcnosti.

Čo možno teda poradiť manažérom, aby zefektívnili a zlepšili systém vzdelávania v organizácii?

  • Sústreďte sa na tréningy v tých oblastiach, kde prinášajú najväčší úžitok a odstráňte ich tam, kde sú zbytočné. Nákladné, časovo náročné a často aj zbytočné formálne podujatia len vytvárajú tréningom zlú reputáciu.

  • Zachyťte dobré príklady z neformálneho učenia vo vašej organizácii a zverejnite ich. Súčasne ponúkajte benefity, aby ste podporili ľudí na zdieľanie svojich nápadov a skúseností s ostatnými.

  • Nájdite si čas aj pre tréning vašich vlastných zručností. Bez vlastného rozvoja totiž nebudete schopný pomáhať pri rozvoj ostatným. Ak chcete naozaj zastávať v rámci organizácie rolu strategického partnera, vyčleňte si čas pre váš rozvoj, pričom sa sústreďte na tie vlastnosti a zručnosti, ktoré môžu pomôcť organizácii dosahovať lepšie výkony.

  • Spolupracujte s líniovými manažérmi a snažte sa identifikovať pracovníkov s najaktuálnejšími potrebami pre rozvoj.

  • Zamerajte sa na sledovanie a hodnotenie vašich činností, aby ste sa uistili, že implementujete tie správne riešenia. Hodnotením toho čo, kto, kedy a ako urobil, vám pomôže získať základňu informácií pre tvorbu plánov vzdelávania do budúcnosti.

Zdroj: http://www.hrreview.co.uk/hrreview-articles/training/seven-out-of-ten-are-too-busy-to-focus-on-ld/30685

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.