21 júla 2011

Sociálne médiá – koniec personálnych agentúr?

Keďže sú v dnešnej dobe HR tímy neustále pod tlakom, aby znižovali svoje náklady a zároveň boli schopné zabezpečiť pre organizáciu kvalifikovanú pracovnú silu, mnoho z nich, ak nie všetci, sa snažia robiť nábor sami, bez pomoci personálnych agentúr.

S rozvojom informačných technológií v posledných rokoch, nábory nových zamestnancov prostredníctvom sociálnych médií naberajú na význame a postupne sa stávajú integrálnou súčasťou stratégie v mnohých organizáciách. Načo platiť poplatky personálnym agentúram, ak si môžete spraviť nábor zamestnancov sami?

Možno teda tvrdiť, že sociálne média spôsobili, že personálne agentúry a profesionálni rekruitéri už nie sú viac potrební? Môžu byť ešte užitočné, keď vnútorné náborové tímy majú prístup k rovnakým sociálnym médiám?

Myšlienka, že profesionálni rekruitéri už nie sú potrební, nepredstavuje ani zďaleka nový fenomén. Ich význam bol spochybnený, keď sa po prvý krát objavili online pracovné portály, ktoré úplne zrevolucionalizovali spôsob náboru nových pracovníkov.

Odvtedy uplynulo už celé desaťročie a personálne agentúry stále existujú, rovnako ako existujú online pracovné portály, pričom sa navzájom dopĺňajú. Zaujímavý ja však fakt, že tieto pracovné portály nielenže nezruinovali personálne agentúry, ale dokonca podporili ich rast. Profesionálni rekuitéri sa totiž stali expertmi na tieto pracovné portály - vedia, ktorý portál je vhodné použiť a ktorému sa radšej vyhnúť či ako správne napísať inzerát pre voľnú pracovnú pozíciu. V skutočnosti, ešte stále väčšinu miesta na pracovných portáloch zaberajú personálne agentúry.
Platia teda tie isté argumenty pri debate o sociálnych médiách a o tom, že prispievajú k zániku rekruitérov? Zdá sa, že áno. Dôvod, prečo sociálne médiá a rekruitéri spolu koexistujú, je jednoduchý. Zatiaľ čo niektoré HR tímy budú realizovať nábor pracovníkov cez sociálne médiá interne, takýto spôsob náboru si určite neosvojí celá HR komunita. Mnoho, predovšetkým menších podnikov totiž nebude mať dostatok zdrojov – finančných či ľudských – pre zabezpečenie interného náboru a rozhodnú sa radšej využiť služby personálnych agentúr.

Efektívna kampaň v sociálnych médiách si totiž vyžaduje určitý čas, kým prinesie skutočné výsledky. Nájsť kandidátov pre konkrétne pracovné pozície nie je možné ihneď. Vytvoriť si komunitu talentov, ktorá by mohla v budúcnosti slúžiť ako zdroj talentov pre organizáciu si vyžaduje množstvo času, investícií a ľudských zdrojov. HR tímy v niektorých organizáciách jednoducho nemajú dostatočné zdroje ani schopnosti, aby nábor zrealizovali na rovnakej úrovni ako personálne agentúry.

Autor: Virginia Raemy
Zdroj: http://www.hrmagazine.co.uk/hro/features/1019763/social-media-death-external-recruiter

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.