
Jednoducho sa takí narodili alebo svoju povesť profesionála nadobudli svedomitým učením sa a tréningom? Odpoveď na tieto otázky ponúka výskum s názvom Becoming The Go -To Professional realizovaný spoločnosťou Results Consultancy.
Výskum zahŕňal rad rozhovorov so skúsenými profesionálmi z oblasti účtovníctva, práva, poradenstva, nehnuteľností a finančných služieb, ktorí boli svojimi klientmi a kolegami označení ako „profesionáli, za ktorými ľudia chodia po radu“. Výskum u týchto profesionálov odhalil štyri spoločné črty, ktoré dokopy tvoria „DNA profesionála“. Sú to:
Siete – Osobnosť – Tréning – Vzťahy
Siete
Či išlo o vonkajšiu sieť kontaktov s klientmi či inými profesionálmi alebo o kolegov v rámci firmy, profesionáli všetci do jedného identifikovali budovanie sietí s ľuďmi vo vplyvnej pozícii za veľmi dôležité pre ich kariéru. Pri nadväzovaní kontaktov však nešlo o vypočítavosť ale o skutočný záujem pomôcť iným.
Osobnosť
Väčšina opýtaných respondentov potvrdila, že ich osobnosť profesionála bolo potrebné kultivovať a rozvíjať. Konkrétne, tvrdili, že úspech nezávisí len od toho, čo robíte, ale aj ako to robíte.
Schopnosť zostať v kľude aj pri veľkom tlaku či provokáciách bola respondentmi označená za kľúčovú pri interakcii s kolegami a klientmi. Taktiež vlastnosti ako prívetivosť a schopnosť počúvať umožnila opýtaným reálne ohodnotiť príležitosti a ľahšie nadviazať vzťahy.
Tréning
Profesionáli si boli jednoznačne vedomí svojich silných a slabých stránok a mnohí z nich si vybrali takú špecializáciu, ktorá im „sadla“. Špecializovali sa len v jednej oblasti, v ktorej sa následne stali expertmi. Pritom si však zároveň uvedomovali, že nie je dôležité len to čo človek vie, ale aj ako to čo vie komunikuje ostatným.
Vzťahy
Sú to vnútorné vzťahy s členmi organizácie ako aj kontakty zvonka, ktoré do veľkej miery zvyšujú profesionalitu jednotlivca. Profesionáli zdôraznili potrebu pochopiť priania a očakávania druhých ľudí, čo si od nich vyžadovalo schopnosť poznávať a reagovať na rôzne osobnostné typy. Mnoho z nich dávalo prednosť telefonátom či osobným stretnutiam pred e-mailom, aby so svojimi kolegami či klientmi mohli viesť zmysluplný dialóg.
Pozitívnym odkazom tohto výskumu je, že odhaľuje také faktory a prístupy, ktoré s určitosťou môžu byť analyzované a do určitej miery ich možno aj napodobňovať. Výzvou pre všetkých, ktorí sa chcú stať „profesionálmi, za ktorým budú ľudia chodiť po radu“ je, aby boli schopní aplikovať tieto princípy v konkrétnej situácii a odlíšiť sa tak od masy ďalších profesionálov.
Autor: Sian Harrington
Zdroj: http://www.hrmagazine.co.uk/hro/news/1019076/how-professional-people-to
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.