
Medzi hlavné výhody týchto programov a iniciatív patrí, že mobilizujú ľudí, aby sa sústredili na ciele a problémy organizácie. Problémom však často býva samotná implementácia návrhov na zlepšenie, keď si pracovníci musia osvojiť nový postup, ktorý sa značne líši od postupov, ktoré využívali v minulosti. Výsledkom je dezorientácia a cynizmus zo strany pracovníkov, keďže musia upustiť od postupov a praktík, ktoré doteraz fungovali.
Ako možno zaistiť, aby návrhy na zlepšenie boli efektívne implementované vo vašej organizácii?
Sústreďte sa na to, ktoré postupy fungovali vo vašej organizácii a ktoré sa ukázali ako nefunkčné
Položte si základné otázky: Aké boli znaky predchádzajúcich pokusov o zlepšenie? Čo možno urobiť preto, aby ste sa vyhli chybám z minulosti?
Medzi iniciatívy, ktoré možno označiť ako neefektívne patria napríklad zavedené zmeny, ktoré buď neboli konzistentné so stratégiou organizácie alebo sa nedostatočne sústredili na samotných pracovníkov.
Preskúmaním histórie a analýzou týchto procesov a iniciatív možno jednoznačne stanoviť, ktoré postupy v organizácii fungovali a ktoré nie. Na základe tejto analýzy sa môžu lídri rozhodnúť, ktoré elementy pri nových návrhoch na zlepšenie ponechať a ktoré pozmeniť.
Návrhy na zlepšenie prispôsobte vašej organizácii
Sledujte firmy, ktorým sa podarilo úspešne implementovať techniky zlepšovania. Dôležité je však zamerať sa nielen na to, akým spôsobom dosiahli organizácie zlepšenie, ale zároveň, prečo dané techniky fungovali v jednej organizácii, zatiaľčo v inej nie.
Dôvod, prečo existuje toľko techník a metód zlepšovania je, že každú je vhodné uplatniť v iných podmienkach. Pre správny výber metód a techník je preto potrebné zhodnotiť ich klady a zápory, analyzovať konkrétne podmienky vo vašej organizácii a následne vybrať tú techniku, ktorá najviac vyhovuje vašej organizácii. Aplikácia tých metód a technik, ktoré sú v súlade s históriou, stratégiou a kultúrou organizácie zníži šancu, že vaša organizácia odmietne implementovať nové myšlienky a návrhy na zlepšovanie.
Autor: Brad Power
Zdroj: http://blogs.hbr.org/cs/2011/03/avoid_the_improvement_hype_cyc_1.html
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.