10 júna 2011

Povýšenie - nemusí byť vždy len smerom nahor


Hodnota organizácie závisí od talentovaných ľudí, ktorí v nej pracujú. Úspech celej organizácie bude potom závisieť na tom, aký prístup zaujme k svojim talentom.

Mnoho organizácií preferuje pri povýšení tradičný spôsob – šéfom oddelenia sa stane osoba, ktorá dosiahla najvyššie zisky v predaji.


Takýto prístup však nielenže zanedbáva starostlivosť o talenty, ale navyše môže vážne poškodiť celú organizáciu. Fakt, že je niekto dobrý v predaji ešte nezaručuje, že daný pracovník bude rovnako úspešný aj pri vedení predajného oddelenia!

Tým, že sa pracovník stane šéfom oddelenia, organizácia nielenže prichádza o dobrého obchodníka, no jej zisky môžu dokonca aj klesnúť, ak tento pracovník nemá dostatočné manažérske kompetentnosti.

Otázkou preto ostáva – je správnym rozhodnutím odmeňovať najlepších pracovníkov povýšením? Je rozvoj kariéry najlepší spôsob odmeny?

Pre organizácie nastal čas, aby prehodnotili svoju stratégiu. Možno prostredníctvom zvýšenia platu a povýšenia zabezpečiť oddanosť a motiváciu pracovníkov?

Oddaní a motivovaní pracovníci sú takí, ktorí si vytvorili emotívny záväzok k organizácii a sú ochotní pracovať viac, ako musia. Pokiaľ je kultúra vo vašej organizácii zameraná na propagáciu každodenného úsilia a snahy, potom výkon ako aj zisky vašej organizácie ďaleko predčia vašich konkurentov.

Ďalšou požiadavkou je vytvorenie spoločného cieľa, ktorý umožní prepojiť ciele a želania zamestnancov s víziou a stratégiou vašej organizácie.

Keď začnete dialóg s vašimi zamestnancami o tom, čo chcú, možno budete prekvapení keď zistíte, že povýšenie medzi ich hlavné ciele nepatrí. Svetovo známe organizácie ponúkajú svojim talentom voľnosť a mobilitu, ktoré sa odrážajú v možnosti rozvíjať sa rôznymi smermi - nielen nahor, ale aj cez rôzne funkčné oblasti. Výzvou pre organizáciu je následne podporovať, rozvíjať a trénovať talenty tak, aby naplno zrealizovali svoj skutočný potenciál.

Je čas, aby ste sa zamysleli nad vašimi pracovníkmi a zistili, čo chcú. Ponúkli ste im už niekedy možnosť vytvoriť si svoju vlastnú pozíciu alebo zvoliť si vlastného lídra pre ich tím?

Vaša organizácia dosiahne skutočné výsledky len vtedy, keď sa vám podarí vzbudiť motiváciu a zainteresovanosť u vašich pracovníkov ako aj prepojiť ich ciele s cieľmi organizácie. Využívajte preto vašich ľudí pri rozhodovaní a sústreďte sa na to, akú odmenu si oni sami za svoj výkon želajú.

Autor: Cris Beswick

Zdroj: http://www.hrmagazine.co.uk/hro/features/1019201/promotion-isn-t


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.