29 mája 2011

Taktiky ako implementovať strategický talent manažment vo vašej organizácii


Pred HR lídrami stojí nová požiadavka - pomôcť manažérom a výkonným riaditeľom pri zavádzaní systémov talent manažmentu.
Mnoho organizácií vo výrobnom sektore zaviedlo, v snahe zabezpečiť kvalitné manažérske systémy, rôzne programy a štandardy (napr. ISO 9001), ktoré by zvýšili ich zisky a konkurencieschopnosť. Pre získanie certifikátov ISO je však potrebné, aby boli organizácie schopné identifikovať kompetencie a zručnosti potrebné pre jednotlivé pracovné pozície.

Podľa experta na ISO 9001, Lorriho Hunta, naplniť tieto požiadavky môže byť pre organizácie náročné, nakoľko HR oddelenie nebýva zvyčajne prepojené s procesmi kvality. Pre splnenie štandardov je potrebné zaistiť, aby HR oddelenia mali integrované systémy a nástroje na priebežné hodnotenie výkonu zamestnancov.
Aby však mohli HR tímy plánovať požadované kompetencie pre jednotlivé pracovné pozície ako aj zabezpečovať potrebné tréningy, potrebujú mať definovanú jasnú stratégiu pre talent manažment.

Vytváranie efektívnej stratégie a systému pre talent manažment
Stratégia, ktorá stavia hodnotenie výkonu do centra pozornosti talent manažmentu, umožňuje organizáciám merať a hodnotiť kľúčové oblasti, ako napríklad kvalitu produktov, kompetencie pracovníkov, ich výkon a iné. 

Takýto prístup, orientovaný na hodnotenie výkonu, umožňuje organizáciám vytvárať rôzne diagramy a grafy, ktoré na jednej strane podporujú ISO a súčasne môžu pomôcť pri zavádzaní plochých organizačných štruktúr. 

Pre efektívne naplnenie ISO požiadaviek musia HR oddelenia zabezpečiť:

- Zautomatizovanie procesov pre dokumentáciu kvalifikácie, tréningov, licencií, certifikátov, kompetencií
- Centralizovať túto dokumentáciu a zabezpečiť jednoduchý prístup
- Sledovať výkon pracovníkov a poukázať na jasné prepojenie medzi ich výkonom a výsledkami organizácie
- Umožniť HR oddeleniu, aby sa mohlo sústrediť na realizáciu stratégie talent manažmentu
- Zabezpečiť, aby HR oddelenie poskytovalo manažérom informácie potrebné pre efektívne vedenie a koučovanie zamestnancov
Informačný systém, ktorý poskytuje prehľad o rozvoji zamestnancov či o efektívnosti ich tréningov, môže byť nápomocný pri zhromažďovaní dokumentácie potrebnej pre získanie certifikátu ISO. Ešte príťažlivejší môže byť pre organizácie, ktoré sa snažia vytvoriť plochú organizačnú štruktúru a eliminovať časovo a finančne náročné manuálne HR procesy.

Zavádzanie Systému Talent Manažmentu

Pri výbere a zavádzaní systému Talent manažmentu je potrebné dodržať nasledujúce kroky:
- stanoviť potreby a očakávania organizácie
- prehodnotiť dostupné produkty a vybrať najlepšiu ponuku
- odhadnúť náklady na zavedenie systému ako aj zisky, ktoré prinesie v najbližších 3 - 5 rokoch
- uistiť sa, že nový systém je vhodný pre organizáciu
- vytvoriť komunikačný plán a prostredníctvom neho získať priazeň stakeholderov IT špecialistov, manažérov a iných kľúčových skupín pre zavedenie systému, zdôvodniť potrebu systému, ako aj vyzdvihnúť jeho výhody a možnosti.

Talent manažment zohráva v súčasnosti v organizáciách kľúčovú úlohu, nakoľko len tie organizácie, ktoré zahrnú talent manažment do svojej stratégie a ktoré začnú využívať vhodnú technológiu pri realizácii HR procesov, budú schopné splniť požiadavky štandardov ISO a zároveň zaistiť kvalifikovanú, kompetentnú a konkurencieschopnú pracovnú silu.

Autor: J.P. Guay

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.