
Toto sú výsledky výskumu zrealizovaného vo Veľkej Británii. Tento výskum odhalil, že len 45% opýtaných zamestnancov má pocit, že dostáva od svojich nadriadených užitočnú spätnú väzbu. Podobné percento respondentov uviedlo, že táto spätná väzba im pomáha efektívnejšie plniť pracovné úlohy. Výskum taktiež odhalil, že v tých firmách, ktoré poskytujú svojim manažérom tréningové programy zamerané na efektívne podávanie spätnej väzby, hodnotia tímy spätnú väzbu manažérov ako účinnú a motivujúcu.
Iba malá skupina respondentov (11%) uviedla, že sa cíti byť motivovaná vynakladať pri práci extrémne úsilie a pracovať aj nad rámec svojich povinností. Pri bližšom skúmaní tejto skupiny bolo zjavné prepojenie medzi motiváciou pracovníkov a spôsobom, akým s nimi komunikoval ich manažér. Respondenti z tejto skupiny uviedli, že ich manažér podáva spätnú väzbu efektívne, priamo a otvorene.
Posolstvo tohto prieskumu pre HR manažérov je jasné - pokiaľ organizácie nezačnú investovať do tréningov zameraných na efektívnu komunikáciu a spätnú väzbu, riskujú stratu niektorých zamestnancov, ktorí sa môžu cítiť izolovane a zmätene. Konštruktívna spätná väzba totiž poskytuje zamestnancom jasný odkaz - informuje o nedostatkoch, ktoré je potrebné vylepšiť a zároveň vyzdvihuje ich silné stránky.
Časť výskumu sa sústredila na schopnosť líniových manažérov stanovovať štandardy výkonu, ktorý očakávali od zamestnancov. Iba polovica opýtaných zamestnancov bola spokojná so štandardmi, ktoré stanovil ich manažér, zatiaľčo zvyšní respondenti mali pocit, že konečné hodnotenie ich výkonu sa so stanovenými štandardmi nezhodovalo.
Táto problematika si zaslúži veľkú pozornosť, nakoľko zamestnanci budú ochotní vynaložiť úsilie nad rámec svojich pracovných povinností iba za predpokladu, že ich výkon bude efektívne riadený. Poskytovanie spätnej väzby a stanovanie jasných štandardov pre výkon tak predstavujú dve kľúčové oblasti výkonnostného manažmentu.
Aj v rôznych úspešných firmách sa potvrdilo, že programy zamerané na monitorovanie výkonu môžu napomôcť pri rozvoji talentov a zvyšovaní individuálneho výkonu.
Autor: David Woods
Zdroj: http://www.hrmagazine.co.uk/hro/news/1019341/employees-dont-rate-feedback-support-line-mangers
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.