11 apríla 2011

Zvyšovanie statusu HR


Výročné správy môžu napomôcť oddeleniam HR posilniť svoju pozíciu a vplyv v rámci organizácie. Cieľom takýchto reportov je informovať top manažérov o HR aktivitách za posledný rok ako aj o iniciatívach a programoch plánovaných do budúcnosti.


Medzi najzávažnejšie nedostatky, na ktoré sa HR profesionáli sťažujú je, že nie sú za svoju prácu dostatočne ocenení a že celé oddelenie HR je vylúčené zo strategických diskusií. Zatiaľčo je pochopiteľné, že HR profesionáli majú pocit, že vzhľadom na dôležitú úlohu, ktorú pre organizáciu zabezpečujú v podobe kvalifikovanej, schopnej, motivovanej a lojálnej pracovnej sily by si zaslúžili väčšie uznanie, problém spočíva skôr v tom, že HR profesionáli neinformujú svojich nadriadených o výsledkoch a úspechoch, ktoré oddelenie HR pod ich vedením dosiahlo.


Výročné správy môžu pomôcť zlepšiť povedomie o HR oddelení

Prostredníctvom výročných správ môže HR oddelenie poskytnúť senior lídrom detaily o svojich najvýznamnejších aktivitách a iniciatívach zrealizovaných za posledný rok a tak získať prestíž a zvýšiť svoj status v rámci organizácie, čo mu následne umožní stať sa strategickým partnerom pre top manažment. Výročné správy HR oddelení sú typické predovšetkým pre akademickú oblasť a vládne orgány. V súčasnosti si však aj organizácie súkromného sektora začínajú uvedomovať dôležitosť výročných správ. Vašou úlohou ako HR manažér je presvedčiť ostatných lídrov a manažérov o úspechoch vášho oddelenia, čo sa vám podarí len keď budete disponovať hmatateľnými dôkazmi o výsledkoch - v podobe výročnej správy.


Investícia do času

Príprava výročnej správy však nie je jednoduchou záležitosťou. Vyžaduje si veľa času a úsilia potrebných pre starostlivý zber informácií a ich vyhodnotenie. Ak však bude správa pripravená dôkladne, môže podnietiť diskusie o budúcom strategickom smerovaní HR v rámci organizácie. Prvý krok pri zostavovaní takejto správy predstavuje rozhodnutie o tom, ktoré informácie budú v správe zahrnuté, ako napr. informácie o stave pracovnej sily, výkone pracovníkov, zrealizované vzdelávacie programy, voľné pracovné pozície, počet externých kontraktov, povýšenie pracovníkov a iné. Dôležité je brať do úvahy, že pre top manažérov sú relevantné tie údaje, ktoré poháňajú organizáciu a biznis dopredu.


Neustála komunikácia

Komunikácia HR oddelenia by však nemala ostať len na úrovni informovania top manažérov o činnostiach HR v rámci výročnej správy, ale by sa mala zamerať na všetky oddelenia v organizácii. Dobrým príkladom môže byť napríklad zavedenie newsletteru alebo štvrťročné správy a v rámci nich informovať o novinkách, plánoch či podujatiach realizovanými oddelením HR. Výročná správa však stále predstavuje najdôležitejšiu položku pri zvyšovaní hodnoty a dôveryhodnosti HR oddelenia.

Autor: Lin Grensing-Pophal

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.