Dosiahnutie rovnováhy medzi pracovným a súkromným životom predstavuje v dnešnej dobe už len mýtus. Aj keď sa zamestnávateľ snaží zorganizovať prácu tak, aby bola čo najflexibilnejšia a aj keď sa zamestnanci snažia brániť si svoj súkromný život, v dnešnej dobe už jednoducho nie je možné oddeliť tieto dve oblasti ľudského života. Práca si vždy nájde cestu ako ovplyvňovať súkromie ľudí aj mimo pracovnej doby
Predstava, že pre vytvorenie takejto rovnováhy stačí jednoducho preorganizovať pracovný čas iným spôsobom, je mylná. Namiesto toho by sa mali manažéri snažiť podporovať oddanosť zamestnancov a ich zainteresovanosť pre prácu. Takíto pracovníci budú potom zdravší a produktívnejší, čo sa odrazí aj vo vyššom výkone a ziskovosti. Je však potrebné odlíšiť oddanosť k organizácii a uspokojenie z práce, nakoľko spokojnosť pracovníka ešte nie je zárukou, že jeho výkon rovnako ako vynaložená snaha budú maximálne.
Organizácie, ktoré sa snažia dosiahnuť túto rovnováhu zvolili nesprávnu cestu. Namiesto toho by sa mali sústrediť na každodenné vedenie ľudí zamerané na budovanie blízkeho vzťahu so svojimi podriadenými a prepájať ich ciele s cieľmi organizácie.
Vytvorenie skutočného vzťahu oddanosti a zainteresovanosti vašich pracovníkov možno dosiahnuť tromi spôsobmi:
Rast: Poskytnite príležitosti pre vzdelávanie a kariérny rozvoj
Uznanie: Dávajte najavo uznanie a oceňujte dobre vykonanú prácu
Dôvera: Vytvárajte spoločnú víziu budúcnosti
Pokiaľ biznis napreduje, oddanosť zamestnancov je samozrejmá a netreba jej venovať pozornosť - pracovníci sami vidia príležitosti pre rast a uznanie dostanú v podobe vyšších platov. Situácia sa však mení keď sa ekonomika spomalí. V takomto prostredí musíte zapojiť ďalšie mechanizmy - uistite sa, že venujete dostatok pozornosti očakávaniam vašich zamestnancov v otázkach ich pracovného postupu a rozvoja. Zároveň však buďte realistickí a úprimní a nesnažte sa za každú cenu naplniť ich očakávania, ktoré môžu byť vzhľadom na možnosti organizácie, nereálne.
Pre vytvorenie vzťahu oddanosti u vašich zamestnancov je však potrebné robiť viac ako len podávať výročné správy, usporiadavať neformálne stretnutia či reorganizovať pracovné miesta. Podstata tohto vzťahu totiž spočíva v efektívnom vedení ľudí, na čo však mnoho súčasných manažérov a lídrov zabúda. Keďže sa musia sústrediť na každodenné povinnosti spojené s ich prácou, na skutočné vedenie ľudí im už neostane čas.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.