
V poslednej dobe sme sa vo svete biznisu mohli stretnúť s mnohými zmenami. Ak chcú organizácie aj naďalej rásť a rozvíjať sa, zmena pre nich predstavuje nevyhnutnosť. Týchto 8 rád vám pomôže zaviesť zmeny aj vo vašej organizácii bez zbytočných obáv a stresov.
1. Nespájajte potrebu zmeny s minulým výkonom vašich zamestnancov
Nikto nemá rád zmenu a po jej zavedení asi hneď každého napadne: Pokazil som niečo? Lídri by preto mali povzbudzovať svojich podriadených a neustále im vysvetľovať, že to čo robili v minulosti bolo správne, ale v budúcnosti by to už nefungovalo, a preto je zmena nevyhnutná.
2. Ľudia budú tolerovať závery lídra, konať budú však po svojom
Predstava, že zamestnanci zmenia svoje postoje a názory len na základe toho, čo im povie líder, je mylná. Ľudia chcú prísť na riešenie sami. Vytvorenie vhodného prostredia, ktoré bude podporovať "aha" momenty, môže u zamestnancov podporiť pocit spolupatričnosti a záväzku voči organizácii - uveria v to, čo robia a budú to robiť dobre.
3. Ľudia nepotrebujú pomoc pri nových činnostiach - potrebujú len povolenie skončiť so starými
Lídri by mali priamo povedať svojim podriadeným, že je v poriadku prestať robiť veci starým spôsobom. Bez explicitného povolenia totiž budú ľudia aj naďalej vykonávať svoju prácu starým spôsobom.
4. Dialóg predstavuje základ pre zmenu
Najlepší spôsob ako dosiahnuť dobré výsledky spočíva v zameraní pozornosti na kvalitu konverzácie. Dialóg môže odhaliť neviditeľné bariéry, priniesť na povrch skryté výhrady ako aj umožniť lídrom a zamestnancom nachádzať spoločné riešenia.
5. Naučte sa zopár trikov od komikov
Keď musíte ako líder sprostredkovať ľuďom idey tak, aby boli zmysluplné, skúste si zobrať príklad od komikov. Sú totiž experti vo vyjadrovaní emócií a pocitov. Podobne by ste si aj vy mali osvojiť umenie inšpirovať a presvedčovať ľudí, aby boli ochotní nasledovať vás.
6. Úprimnosť
Pri realizácii stratégie musia lídri informovať svojich podriadených o tom, kde sa práve nachádzajú ako aj predstavu o tom, kam ako organizácia smerujú.
Byť úprimný si od lídra vyžaduje konfrontovať fakty a snažiť sa čo najpresnejšie vystihnúť realitu.
7. Stratégia je dobrodružstvom
Strategická vízia, ak je podaná správnym spôsobom, je ako dobrodružstvo. Pôsobí stimulujúco a núti všetkých pracovníkov zapojiť sa do projektu a svojim príspevkom napomôcť jeho dokončenie.
8. Úspech nezávisí od toho, či má líder na všetko odpoveď, ale či kladie správne otázky
Úlohou lídra je klásť správne otázky, prostredníctvom ktorých môže ich organizácia získať komplexnejší pohľad na prostredie okolo seba, čo jej umožní efektívnejšie riešiť problémy, ktorým čelí.
Autor: Jim Haudan
Zdroj: http://talentmgt.com/talent.php?pt=a&aid=1463
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.