Ak vediete alebo manažujete ľudí, vašimi činmi by ste mali priamo prispievať k vytváraniu pohody na pracovisku. V snahe zlepšiť pohodu svojich zamestnancov, vytvárajú lídri pútavejšie pracovisko, čo sa následne odráža vo vyššej produktivite organizácie. Ak však odmietajú starať sa o svojich zamestnancov, narúšajú ich dôveryhodnosť a zároveň obmedzujú celkovú schopnosť organizácie rásť.
Faktom je, že najlepší svetoví manažéri chápu rast svojich podriadených ako cieľ a nie ako prostriedok. Uvedomujú si, že blaho každého zamestnanca a v mnohých prípadoch aj celej jeho rodiny je do veľkej miery závislé od schopnosti lídra viesť a manažovať svojich podriadených.
Investíciou do spokojnosti svojich zamestnancov, ovplyvňujú manažéri a lídri rast celej organizácie. Keď sme položili rôznym zamestnancov otázku, či sa ich manažér stará o vytváranie pohody na pracovisku, zistili sme, že ľudia, ktorí odpovedali kladne:
- podávali najvyšší výkon
- kvalita ich práce bola vysoká
- bývali menej chorí
- menej často menili zamestnanie
- mali menej pracovných úrazov.
Tieto všetky faktory prispievajú k efektívnejšej a výkonnejšej organizácii. Na základe výskumu na viac ako 150 pracoviskách sa potvrdilo, že čo je dobré pre zamestnancov, prospieva zároveň celej organizácii. Niet pochýb, že niektorí lídri budú pokračovať v zanedbávaní starostlivosti o svojich zamestnancov. Takýmto prístupom však ohrozia predovšetkým vlastnú pozíciu, nakoľko zamestnanci, o ktorých sa ich líder nestará, stiahnu postupne výkon celej organizácie smerom nadol.
V ostrom kontraste, najprogresívnejší lídri nielenže chápu, že je ich povinnosťou starať sa o blaho svojich zamestnancov, ale zároveň využívajú túto vedomosť ako konkurenčnú výhodu pre získavanie a udržiavanie zamestnancov. Vedia, že bude jednoduchšie pritiahnuť najlepšie talenty, keď ukážu potenciálnym zamestnancom, čo všetko im môže práca pre organizáciu priniesť – od dobrých vzťahov, cez stabilnú finančnú istotu až po zlepšený fyzický stav.
Nestačí, aby lídri len vyhlásili, že sa starajú o blaho svojich zamestnancov. Ak chcú vidieť výsledky, musia podniknúť konkrétne kroky, čo si vyžaduje systematicky zvyšovať optimalizovať úroveň angažovanosti svojich podriadených a neustále sa snažiť zvyšovať ich pohodu. Len tak získajú emocionálnu a finančnú výhodu oproti konkurencii.
Autori: Tom Rath a Jim Harter
Zdroj: http://www.hreonline.com/HRE/story.jsp?storyId=533323412
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.