27 augusta 2010

Zodpovednosť za leadership

Počuli sme to už toľko krát: "Moji zamestnanci sú mizerní v tom čo robia."

Skôr než sa rozhodnete rozposielať varovania a výpovede, je čas urobiť si skúšku správnosti vášho leadershipu:

1. Dal som zamestnancom jasne na vedomie svoje požiadavky a očakávania? Definujte úspech. Konkrétne. Nie len "utrite stôl", ale "utrite celý povrch stola každý deň, spodnú časť dosky každú stredu a nohy vždy v piatok. Použite univerzálny čistič a čistú utierku,
nevynechajte žiadnu špinu ani omrvinky. Majte to hotové vždy pred deviatou večer. Každý stôl by vám mal trvať dve minúty a sú tu štyri stoly." Príliš podrobné? Možno, ale ako inak má človek zistiť, čo od neho očakávate?

2. Poskytol som zamestnancom primeraný tréning? Bol presne vymedzený čas na to, aby ste človeku ukázali čo má robiť a ako, boli ste pri tom pri nich, a poskytli ste im spätnú väzbu alebo doplňujúci tréning po tom, čo už pracovali samostatne?

3. Mám k dispozícii všetky fakty o tom, čo sa stalo? Je jednoduché reagovať emocionálne na situáciu, ktorá vás sklamala, ale skúste si najprv zadovážiť relevantné informácie a až potom rozhodnúť o svojej reakcii. Nestrácajte čas venovaním sa neexistujúcim problémom.

4. Bol som schopný identifikovať pôvodnú príčinu problému? V skutočnosti to zlyhanie mohlo byť zlyhaním lídra, mohli ste udať nesprávny smer, alebo poskytnúť nesprávne nástroje.

5. Ako jasne je vymedzená zodpovednosť každého člena tímu za očakávaný výsledok? Rozumejú dôsledkom nenaplnenia cieľov? Čo núti člena tímu urobiť svoju prácu správne a poriadne? Aké sú následky, ak svoju prácu správne neurobí?

6. Ak člen môjho tímu nepodal očakávaný výkon, na ktoré oblasti sa mám zamerať počas následného koučingu? Aký výkon podáva zamestnanec odhliadnuc od týchto oblastí?

Jasne vymedzené štandardy, tréning, vhodné nástroje a koučovanie sú rozhodujúce prvky dlhodobého úspechu každého člena tímu. Často krát sa môže zdať, že najjednoduchším riešením neuspokojivého výkonu zamestnanca je jeho prepustenie a následné prijatie nového, ktorý vykoná prácu lepšie. Pokiaľ však infraštruktúra firmy nepodporuje a nepodnecuje kvalitný výkon, nový zamestnanec nemá veľké šance na tom niečo zmeniť.

Zdroj: http://rickknowles.net/2010/08/19/the-accountability-of-leadership/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.