
Podporný dialóg môže zefektívniť prácu talent manažérov a zaistiť, že manažéri a lídri budú schopní tieto chyby eliminovať. Naučia sa ako si brať poučenie z minulosti, vhodne zvažovať dôsledky svojich rozhodnutí pre budúcnosť a na základe dôkladného preskúmania všetkých možností podniknúť tie správne kroky. Podporný dialóg môže urýchliť rozvoj pracovníkov ako aj zvýšiť efektivitu celej organizácie.
Proces dialógu
Podporný dialóg umožňuje zamestnancom identifikovať možnosti pre rast a učenie a zároveň poskytuje talent manažérom možnosť súbežne pracovať na iných projektoch. Možno ho chápať ako cyklický proces, ktorý pozostáva zo štyroch častí:
1. Reflektujte. Poskytnite ľuďom dostatok času a priestoru, aby sa mohli zamyslieť a vziať si poučenie z minulosti a zároveň pochopiť súčasnú situáciu.
2. Vytvárajte víziu. Zabezpečte, aby ľudia jednoznačne pochopili, aké výsledky sa od nich očakávajú a súčasne im neustále pomáhajte pri napĺňaní týchto cieľov.
3. Skúmajte. Ponúknite ľuďom príležitosť diskutovať o rôznych možnostiach a alternatívnych spôsoboch ako riešiť problém a zároveň im poskytnite čas, aby vybrali tie najlepšie návrhy.
4. Konajte. Povzbudzujte ľudí, aby sa rozhodli pre najlepšiu variantu riešenia a aby urobili prvý krok k jeho realizácii.
Po zavŕšení poslednej fázy a realizácii vybraného riešenia je prirodzené, že sa členovia tímu opätovne stretnú a spätne hodnotia daný problém. Proces podporného dialógu sa tak začína odznovu. Takáto diskusia je oveľa efektívnejšia ako všeobecné rady, nakoľko poskytuje pracovníkom ako aj manažérom možnosť aktívne ovplyvniť riešenie problému a prepojiť svoje individuálne potreby s cieľmi organizácie. Výsledkom je, že všetky strany spoločne dospejú k riešeniu problému a môžu sa pohnúť ďalej.
Zdroj: http://talentmgt.com/articles/view/dialogue-for-development
Autor: Randy Emelo
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.