08 januára 2011

Ako manažéri ovplyvňujú morálku svojich podriadených

Na konci každého roka realizuje Conference Board prieskum zameraný na zisťovanie pracovnej spokojnosti zamestnancov a výsledky z roku 2009 sú veľmi znepokojujúce - bola zaznamenaná najnižšia úroveň spokojnosti za posledných 20 rokov a vyhliadky do budúcnosti sú rovnako pesimistické.
Sit
uácia sa zhoršuje z roka na rok a ohrozuje úspech firmy - manažéri sú tak zaneprázdnení novými tovarmi, službami a dosahovaním ziskov, až sa zabúdajú starať o to najcennejšie v ich firme - svojich zamestnancov. Celková situácia je z časti spôsobená recesiou, ktorá je najhoršou od 30-ych rokov, ale taktiež manažérmi, ktorí sú príliš znepokojení ekonomickým poklesom a popritom zabúdajú na starostlivosť o svojich zamestnancov.

Je až smutné, ako ľudia nečinne sedia a čakajú, kým kríza pominie a pritom si neuvedomujú, že oni sami držia kľúč k svojmu úspechu. Organizácia pozostáva z ľudí a jej výsledky závisia na tom, čo títo ľudia robia a aké majú kvality.


Podľa výsledkov Small Business Administration až 90% podnikateľov neuspeje v prvých 10 rokoch svojho podnikania z dôvodu zanedbania základných princípov práce s ľuďmi, akým je aj uplatňovanie soft skills (tzv. mäkkých zručností) na manažérskych pozíciách. Vytváranie a udržiavanie povzbudzujúcej kultúry si od lídrov vyžaduje veľa snahy ako aj odborných schopností. Bohužiaľ práve tento aspekt býva v praxi často zanedbaný.

Z už vyššie spomenutého výskumu taktiež vyplýva, že 51% respondentov je spokojných so svojím šéfom, čo predstavuje pokles o 4%.

Autor:

Zdroj: http://clomedia.com/articles/view/3983

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.