28 januára 2011

Akí sú vaši zamestnanci podľa Paretovho princípu?

Pre dnešné pracoviská vo všeobecnosti platí, že výkon zamestnancov možno zhodnotiť podľa Paretovho princípu - skutočný výkon podáva len 20% zamestnancov a 80% sa ulieva. 20% predstavujú ľudia, ktorí sú zanietení, výkonní a snaživí, zatiaľ čo zvyšných 80% nejaví o prácu ani o organizáciu záujem. Takíto ľudia podávajú minimálny výkon, ktorý sa od nich vyžaduje, aby neboli vyhodení.
Ako môže organizácia byť úspešná, keď len také malé percento zamestnancov je naozaj aktívnych a snaží sa dosahovať skutočné výsledky? A prečo sa to vôbec deje?
20% skutočne výkonných ľudí vo vašej organizácii predstavujú zamestnanci, ktorým "sadla" práca. V praxi to znamená, že práca, ktorú ľudia vykonávajú ich napĺňa, sú s ňou intelektuálne spätí, aktivuje ich túžby a záujmy. Je to práve kombinácia intelektuálnej a emocionálnej stránky, ktorá vytvára predpoklad pre vysoký výkon zamestnancov, posilňuje ich angažovanosť a nadšenie pre prácu.

Intelektuálna stránka - talent a schopnosti - sú na dnešných pracoviskách veľmi žiadané. Pre zamestnanca je však potrebný, okrem schopností a talentu, aj taký spôsob myslenia, ktorý by mu umožnil napĺňať pracovné úlohy. Primerané schopnosti, talent a spôsob myslenia, vzhľadom na pracovné úlohy, zvyšujú u zamestnancov dôveru, kompetentnosť a pocit záväzku voči organizácii. Na druhej strane, zamestnanci, ktorí pracujú na miestach, ktoré nezodpovedajú ich talentu a schopnostiam sa cítia zbytočnými, čo následne vedie k zníženiu výkonu a ulievaniu.

Emocionálna stránka, zanietenie pre prácu či vášeň zohrávajú z pohľadu výkonu zamestnancov ešte dôležitejšiu úlohu ako intelektuálny aspekt. Toto tvrdenie podporujú rôzne výskumy, ktorých výsledkom je napríklad, že spokojní ako aj nespokojní zákazníci nakúpia rovnaký objem produktov.

Podstatne väčší objem tovaru však nakúpi zákazník lojálny. Rozdiel medzi spokojným a lojálnym zákazníkom je ten, že lojálny zákazník je emocionálne prepojený so značkou, produktom a organizáciou. Rovnaký princíp platí aj u zamestnancov. Spokojní aj nespokojní zamestnanci (80% pracovnej sily) podajú približne rovnaký - priemerný - výkon, zatiaľ čo lojálni zamestnanci (zvyšných 20%) podajú nadpriemerne vysoký výkon. Dôvodom ich väčšej snahy a lepších výsledkov je emocionálne prepojenie so svojou prácou a organizáciou.

Zamestnanci pracujúci na pozíciách, ktoré aktivujú ich vášne a záujmy sa stanú emocionálne prepojení so svojou prácou a výkonom. Dnešnou hlavnou zodpovednosťou manažmentu je podnietiť u zamestnancov intelektuálne ako aj emocionálne prepojenie s ich prácou a tak zaistiť ich lojalitu a permanentne vysoký výkon.

Autor: Jay Forte
Zdroj: http://callcenterinfo.tmcnet.com/ANALYSIS/ARTICLES/55861-EMPLOYEE-PERFORMANCE-YOU-HAVE-FIZZLERS-SIZZLERS.HTM

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.