15 apríla 2013

Ako sa starať o zamestnancov pracujúcich na diaľku?


Zaujímavý fakt odhalil nedávny prieskum realizovaný spoločnosťou Citrix, a to že väčšina zamestnancov, ktorí nikdy nepracovali na diaľku by sa veľmi radi vzdali viacerých svojich benefitov vrátane obedovej prestávky, ak by mohli aspoň raz do týždňa pracovať z domu.

Práca na diaľku už dnes nie je aj vďaka moderným technológiám žiadnou výnimkou. Manažéri ju využívajú ako jeden z benefitov pre zamestnancov či ako spôsob znižovania nákladov a zvyšovania flexibility organizácie.

Ak však patríte medzi lídrov, ktorí majú problém zvyknúť si na myšlienku, že dennodenne neuvidíte váš tím, ponúkame vám základné rady ako zvládnuť tento trend a efektívne riadiť zamestnancov na diaľku.
Rovnováha

Práca na diaľku sa aj vďaka moderným technológiám stáva prirodzenou súčasťou biznisu. Ak sa však už rozhodnete implementovať tento rozvíjajúci sa trend aj vo vašej organizácii, nezabúdajte pracovníkom poskytnúť určitý priestor, ktorý by mohli v prípade potreby využiť na prácu. Príkladom potreby firemného pracoviska môže byť napríklad stretnutie s klientom či tímová práca na  špeciálnych projektoch.

Budovanie vzťahov
Aj keď je práca na diaľku založená na informačných technológiách, budovanie a udržiavanie medziľudských vzťahov zohráva stále dôležitú úlohu. Možno dokonca tvrdiť, že v tejto digitálnej dobe je potrebné ešte viac klásť dôraz na podporu vzťahov, keďže ľudia nie sú v dennodennom medziľudskom kontakte. Pri riadení pracovníkov na diaľku preto nezabúdajte na zabezpečenie dostatku príležitosti na ich socializáciu a formálnu či neformálnu interakciu. Dobrým príkladom môže byť  organizovanie spoločenských stretnutí a akcií či podpora vzťahov s profesionálmi z iných oblastí biznisu. Tieto prepojenia a vzťahy posilnia firemnú kultúru a identitu vašich zamestnancov, čo sa následne odrazí aj na ich ochote navzájom spolupracovať.

Podporujte zanietenie
Aj keď vašu organizáciu riadite zhora nadol, vždy je potrebné klásť dôraz aj na komunikáciu zdola nahor. A v dnešnej dobe, v ktorej informácie a zdieľanie vedomostí zohrávajú kľúčovú úlohu, je  komunikácia o to dôležitejšia. Ako manažéri sa preto snažte vždy zabezpečiť otvorenú a obojsmernú komunikáciu, poskytujte spätnú väzbu v čo najkratšom čase a nezabudnite pochváliť váš tím za dobrý výkon ako aj podať  konštruktívnu kritiku, ak je samozrejme na mieste.

Ujasňujte
Komunikácia bola vždy kľúčovým faktorom pre úspech organizácie a jej význam bude spolu s digitalizáciou spoločnosti ešte ďalej narastať. Snažte sa preto vždy vašim zamestnancom pracujúcim na diaľku komunikovať vaše očakávania čo najjasnejšie, aby ste sa vyhli prípadným nedorozumeniam. Ciele definujte vždy v podobe kvantifikovateľných veličín s presne stanoveným  časovým ohraničením.
Dnes už známy fakt, ktorý však stojí za to zdôrazniť  je, že práca je kreatívna aktivita a nie miesto, kam každý deň chodíme. Len lídri, ktorí pochopia a stotožnia sa s touto myšlienkou budú schopní zvládnuť jednu zo základných požiadaviek na ich prácu, a to riadenie virtuálnych tímov na diaľku.

Autor: Chelsi Nakano



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.