
Hlavnou výhodou, ktorú tento nový model poskytuje je, že
zohľadňuje individuálne požiadavky a špecifiká zamestnancov, ktorí už viac
nemusia byť závislí pri plánovaní svojej
kariérnej cesty od organizácie, ale môžu vziať túto iniciatívu do vlastných
rúk. Pracovníci tak majú možnosť začať sa sústreďovať na tie oblasti rozvoja,
ktoré ich naozaj zaujímajú a nie iba pasívne absolvovať kurzy
z ponuky firemných školení.
V neposlednom rade umožňuje tento model každému
účastníkovi vzdelávania zvoliť si vlastné tempo, čo ocenia predovšetkým mladí
pracovníci. Špeciálne táto generačná skupina je totiž typická snahou dospieť k rýchlemu
povýšeniu. Na to je však potrebné osvojiť si v čo najkratšom čase nové
zručnosti, preto určite uvítajú takýto individuálny prístup vo vzdelávaní,
v rámci ktorého môžu oni sami kontrolovať tempo rozvoja a teda aj
kariérneho postupu.
Ako možno vidieť, presun zodpovednosti vo vzdelávaní ponúka
množstvo výhod ako pre organizáciu, tak aj pre samotných zamestnancov. Jeho efektívna
realizácia si však vyžaduje zmenu taktiky a stratégie v oblasti
vzdelávania. Tradičné formy výučby majú stále svoje opodstatnenie, o tom
niet pochýb. Je však potrebné, aby sa stali viac flexibilnými vzhľadom na potreby
a špecifiká jednotlivých účastníkov, či už hovoríme o obsahu alebo
tempe učenia. V neposlednom rade by mali vychádzať z iniciatívy samotných
pracovníkov.
Záverom možno dodať, že presunom iniciatívy vo vzdelávaní vzniká
pre HR profesionálov v oblasti rozvoja nová rola facilitátora, ktorej
podstata spočíva v pomoci pracovníkom pri tom, aby boli schopní sami si
naplánovať kariérnu cestu, identifikovať silné a slabé stránky
a následne navrhnúť svoj plán rozvoja.
Autor: Mike Prokopeak
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.