07 novembra 2012

Ako posilniť značku organizácie prostredníctvom sociálnych médií


Využívanie sociálnych médií na zabezpečenie rôznych pracovných procesov v rámci organizácie už nie je žiadnou výnimkou. Vzhľadom na svoj rastúci vplyv však sociálne siete ponúkajú stále viac benefitov a možností uplatnenia. Jedným z nich je napríklad budovanie a posilňovanie značky organizácie.

Tvorba značky znamená oveľa viac ako navrhnutie a propagovanie webovej stránky. Ide o komplexný pojem, ktorý v sebe zahŕňa firemnú kultúru, reakciu manažérov, pozornosť k potrebám zamestnancov a kandidátov či spôsob zaškoľovania nových pracovníkov.

Už tradične boli základné piliere procesu budovania značky zahrnuté v činnostiach HR. Nové formy sociálnych médií však poskytujú oveľa osobnejšie formy virtuálneho kontaktu a dávajú tak potenciálnym kandidátom ako i širokej verejnosti možnosť bližšie spoznať firemnú kultúru danej organizácie.

Predchádzajúce webové stránky boli vytvorené tak, aby poskytli potenciálnym zamestnancom možnosť požiadať o prácu, poprípade zaslať svoj životopis. Tieto platformy sú však staré v priemere 10 až 20 rokov, a preto nie je žiadnym prekvapením, že už viac nedokážu efektívne napĺňať svoju funkciu.

Reakciou IT firiem na túto 20 ročnú technologickú medzeru je preto snaha vytvoriť nové rekruiterské platformy, ktoré by boli s využitím najnovších technologických vymožeností schopné interaktívneho procesu a individuálneho prístupu ku každému uchádzačovi. Zároveň sa v rámci sociálnych médií či webových stránok organizácií vytvára priestor na to, aby posilňovali značku a prispievali k jej budovaniu za účelom prilákania tých najlepších kandidátov na trhu práce.

Keď je proces požiadania o prácu jednoduchý, intuitívny a interaktívny, zvyšuje sa pravdepodobnosť, že kandidát prejde celou aplikáciou až do konca. Navyše zaujímavá skúsenosť, ktorú počas tohto procesu nadobudne ako i bezprostredný kontakt so značkou a firemnou kultúrou ešte zvýši jeho záujem o organizáciu a prácu v nej.

Jedinci, ktorým organizácia momentálne nemôže poskytnúť pracovnú pozíciu zase môžu požiadať prostredníctvom webovej stránky o zasielanie newslettra informujúceho o novootvorených pozíciách vyhovujúcich ich kvalifikácii, schopnostiam, požiadavkám či skúsenostiam.

Ďalšou výhodou týchto najnovších rekuitérskych platforiem je možnosť ľahšie a rýchlejšie informovať o otvorených pozíciách na sociálnych sieťach ako LinkedIn, Twitter či Facebook a následne vyhodnocovať, ktoré metódy na získanie pracovníkov sú najefektívnejšie z hľadiska kvality i kvantity. A neposlednou výhodou je samozrejme aj znižovanie firemných nákladov.

Práve poskytnutie bezprostredného styku so značkou či firemnou kultúrou predstavuje jeden z najnovších spôsobov, ako môžu organizácie zanechať hlboký dojem na potenciálnych kandidátoch či iných ľuďoch, ktorí navštívia ich webovú stránku. Využívanie sociálnych sietí tak možno chápať ako prostriedok, ktorý nielen pomáha pritiahnuť tých najlepších kandidátov a prispievať k dobrému menu organizácie, ale zároveň znižuje celkové náklady spojené s hľadaním a získavaním pracovníkov. 

Autor: Jeffrey Cattel   

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.