
Tvorba
značky znamená oveľa viac ako navrhnutie a propagovanie webovej stránky.
Ide o komplexný pojem, ktorý v sebe zahŕňa firemnú kultúru, reakciu
manažérov, pozornosť k potrebám zamestnancov a kandidátov či spôsob
zaškoľovania nových pracovníkov.
Už
tradične boli základné piliere procesu budovania značky zahrnuté
v činnostiach HR. Nové formy sociálnych médií však poskytujú oveľa osobnejšie
formy virtuálneho kontaktu a dávajú tak potenciálnym kandidátom ako
i širokej verejnosti možnosť bližšie spoznať firemnú kultúru danej
organizácie.
Predchádzajúce
webové stránky boli vytvorené tak, aby poskytli potenciálnym zamestnancom
možnosť požiadať o prácu, poprípade zaslať svoj životopis. Tieto platformy sú
však staré v priemere 10 až 20 rokov, a preto nie je žiadnym
prekvapením, že už viac nedokážu efektívne napĺňať svoju funkciu.
Reakciou
IT firiem na túto 20 ročnú technologickú medzeru je preto snaha vytvoriť nové rekruiterské
platformy, ktoré by boli s využitím najnovších technologických vymožeností
schopné interaktívneho procesu a individuálneho prístupu ku každému
uchádzačovi. Zároveň sa v rámci sociálnych médií či webových stránok organizácií
vytvára priestor na to, aby posilňovali značku a prispievali k jej budovaniu
za účelom prilákania tých najlepších kandidátov na trhu práce.
Keď je proces požiadania
o prácu jednoduchý, intuitívny a interaktívny, zvyšuje sa
pravdepodobnosť, že kandidát prejde celou aplikáciou až do konca. Navyše zaujímavá
skúsenosť, ktorú počas tohto procesu nadobudne ako i bezprostredný kontakt
so značkou a firemnou kultúrou ešte zvýši jeho záujem o organizáciu
a prácu v nej.
Jedinci,
ktorým organizácia momentálne nemôže poskytnúť pracovnú pozíciu zase môžu
požiadať prostredníctvom webovej stránky o zasielanie newslettra
informujúceho o novootvorených pozíciách vyhovujúcich ich kvalifikácii,
schopnostiam, požiadavkám či skúsenostiam.
Ďalšou výhodou
týchto najnovších rekuitérskych platforiem je možnosť ľahšie a rýchlejšie
informovať o otvorených pozíciách na sociálnych sieťach ako LinkedIn, Twitter či Facebook a následne vyhodnocovať,
ktoré metódy na získanie pracovníkov sú najefektívnejšie z hľadiska
kvality i kvantity. A neposlednou výhodou je samozrejme aj znižovanie
firemných nákladov.
Práve poskytnutie
bezprostredného styku so značkou či firemnou kultúrou predstavuje jeden z najnovších
spôsobov, ako môžu organizácie zanechať hlboký dojem na potenciálnych
kandidátoch či iných ľuďoch, ktorí navštívia ich webovú stránku. Využívanie sociálnych sietí tak
možno chápať ako prostriedok, ktorý nielen pomáha pritiahnuť tých najlepších
kandidátov a prispievať k dobrému menu organizácie, ale zároveň znižuje
celkové náklady spojené s hľadaním a získavaním pracovníkov.
Autor: Jeffrey Cattel
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.