
- Uvedomiť si, že aktívna motivácia je potrebná.
- Vyčleniť si na ňu pravidelný čas.
- Klásť dôraz na detaily.
- Nesnažiť sa nájsť čarovnú formulku, ktorá by navždy vyriešila situáciu (taká neexistuje).
- Pamätať si, že uspieť možno len neustálou snahou uspokojovať požiadavky pracovníkov.
Pochopenie motivácie
Každý manažér potrebuje vedieť, ako motivácia funguje a následne ju u zamestnancov podporovať realizáciou nasledujúcich činností:
- Redukcia negatívnych vplyvov. Je veľmi pravdepodobné, že všetky pozitívne pocity zamestnancov môžu byť zničené negatívnym pohľadom na také aspekty ako napríklad organizačná politika, administratívne procesy, prístup nadriadených, pracovné podmienky, plat, vzťahy s kolegami, dopad na osobný život, status či istota. Preto ak sa objavia prvé náznaky negatívneho postoja, manažéri musia využiť všetky dostupné prostriedky na ich odstránenie.
- Posilnenie pozitívnych pocitov a to prostredníctvom uznania, pochvaly, delegovania väčšej zodpovednosti či kariérneho rastu.
Stav motivácie môže byť chápaný aj ako stav rovnováhy, respektíve stav, v ktorom prevažujú pozitívne aspekty práce nad negatívnymi. Zmeniť stav rovnováhy (v prípade, že prevažujú negatívne črty) je potom už len otázkou detailov, keď napríklad viacerými pozitívnymi faktormi môžete zmierniť určité obrovské negatívum, ktoré konkrétna práca v sebe zahŕňa.
Predtým však nezabudnite:
- Zistiť, ako sa vaši zamestnanci cítia.
- Zvažovať dôsledok každého vášho činu na motiváciu. Ako budú zamestnanci reagovať na implementáciu nového systému, zmenu či zvolanie porady? Ako tento krok pochopia? Budú ho chápať ako pozitívum?
- Motivovať zamestnancom aj malými vecami - napríklad pochvalou či uznaním za dobrý výkon.
- Minimalizovať kritiku. Ako manažéri nemôžete súdiť druhých ľudí za to, že im záleží na veciach, ktoré vy považujete za nepodstatné, práve naopak, berte do úvahy všetky individuálne požiadavky vašich pracovníkov.
- Začleniť motiváciu do vášho manažérskeho štýlu.
Autor: Jonathan Farrington
Zdroj: http://www.thejfblogit.co.uk/2011/09/22/if-you-care-about-your-people-really-care-it-will-always-show/
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.