09 decembra 2011

Ako sa (naozaj) staráte o vašich zamestnancov?

Riadenie ľudí je predovšetkým o ich motivácii. Je to fakt, ktorý by mal každý správny manažér pochopiť. Vaši zamestnanci podajú oveľa lepší výkon, ak sa vo svojej práci budú cítiť príjemne a preto je dôležité:
  • Uvedomiť si, že aktívna motivácia je potrebná.
  • Vyčleniť si na ňu pravidelný čas.
  • Klásť dôraz na detaily.
  • Nesnažiť sa nájsť čarovnú formulku, ktorá by navždy vyriešila situáciu (taká neexistuje).
  • Pamätať si, že uspieť možno len neustálou snahou uspokojovať požiadavky pracovníkov.
Zámerom každého manažéra by malo byť dať zamestnancom pocítiť, že sú jedineční a špeciálni. A prvým krokom pre zaistenie takéhoto pocitu je uistiť ich, že to čo robia je výnimočné.

Pochopenie motivácie
Každý manažér potrebuje vedieť, ako motivácia funguje a následne ju u zamestnancov podporovať realizáciou nasledujúcich činností:
  • Redukcia negatívnych vplyvov. Je veľmi pravdepodobné, že všetky pozitívne pocity zamestnancov môžu byť zničené negatívnym pohľadom na také aspekty ako napríklad organizačná politika, administratívne procesy, prístup nadriadených, pracovné podmienky, plat, vzťahy s kolegami, dopad na osobný život, status či istota. Preto ak sa objavia prvé náznaky negatívneho postoja, manažéri musia využiť všetky dostupné prostriedky na ich odstránenie.
  • Posilnenie pozitívnych pocitov a to prostredníctvom uznania, pochvaly, delegovania väčšej zodpovednosti či kariérneho rastu.
Mnoho faktorov prispieva k motivačnej klíme - od zaistenia fungujúceho pracoviska (úprava pracovných podmienok či firemnej politiky) až po obyčajnú pochvalu a uznanie úspechu (posilnenie pozitívnych pocitov).
Stav motivácie môže byť chápaný aj ako stav rovnováhy, respektíve stav, v ktorom prevažujú pozitívne aspekty práce nad negatívnymi. Zmeniť stav rovnováhy (v prípade, že prevažujú negatívne črty) je potom už len otázkou detailov, keď napríklad viacerými pozitívnymi faktormi môžete zmierniť určité obrovské negatívum, ktoré konkrétna práca v sebe zahŕňa.

Predtým však nezabudnite:
  • Zistiť, ako sa vaši zamestnanci cítia.
  • Zvažovať dôsledok každého vášho činu na motiváciu. Ako budú zamestnanci reagovať na implementáciu nového systému, zmenu či zvolanie porady? Ako tento krok pochopia? Budú ho chápať ako pozitívum?
  • Motivovať zamestnancom aj malými vecami - napríklad pochvalou či uznaním za dobrý výkon.
  • Minimalizovať kritiku. Ako manažéri nemôžete súdiť druhých ľudí za to, že im záleží na veciach, ktoré vy považujete za nepodstatné, práve naopak, berte do úvahy všetky individuálne požiadavky vašich pracovníkov.
  • Začleniť motiváciu do vášho manažérskeho štýlu.
A najdôležitejšia rada na záver – spravte z motivácie prioritu a snažte sa ju uplatňovať každý deň pretože len motivovaný tím dokáže dosiahnuť vynikajúce výsledky.

Autor: Jonathan Farrington
Zdroj: http://www.thejfblogit.co.uk/2011/09/22/if-you-care-about-your-people-really-care-it-will-always-show/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.