17 decembra 2010

Štyri lekcie hodnotenia výkonu zamestnancov

Lekcia číslo 1: Dávajte do súvislosti jednotlivcov a ciele organizácie

Základom nového výkonnostného manažmentu je idea, že individuálny výkon každého zamestnanca predstavuje stavebný kameň pre napĺňanie cieľov a misie organizácie. Zamestnanci musia pochopiť, aké sú požiadavky na ich výkon a kritériá jeho hodnotenia a zároveň ako ich výkon vplýva na celkovú efektivitu organizácie.


Lekcia číslo 2: Trénujte manažérov, aby lepšie hodnotili výkon svojich zamestnancov

Jednou z najzložitejších častí výkonnostného manažmentu môže byť stanovenie nástrojov určených na hodnotenie miery, do akej zamestnanci splnili stanovené ciele. Pracovnú pozíciu s jasne stanovenými cieľmi je možné ľahšie zmerať ako tú, ktorá nie je jednoznačne určená.


Lekcia číslo 3: Zefektívnite komunikáciu, ktorá sa týka výkonu zamestnancov a ich očakávaní

Zaistiť efektívnu komunikáciu a transparentnosť možno rôznymi spôsobmi, ako napríklad pravidelnou interakciou medzi manažérmi a zamestnancami alebo pomocou informačných systémov ľudských zdrojov, ktoré umožňujú zdieľať a dokumentovať tieto interakcie ako aj sledovať stanovené ciele a výkon zamestnancov. Rôzne softvérové programy tak odstraňujú zbytočnú administratívu, sú viac interaktívne a transparentné, poskytujú aj priestor pre spätnú väzbu zo strany zamestnancov a celkovo predstavujú nový efektívny prístup k výkonnostnému manažmentu.

V súčasnosti existuje široká ponuka tréningových programov zameraných na zefektívnenie komunikácie manažérov so svojimi zamestnancami. Títo mnohokrát vynikajú technickými znalosťami v rámci svojej oblasti, ale majú málo skúseností s odovzdávaním konštruktívnej a dostatočne informujúcej spätnej väzby.


Lekcia číslo 4: Nezavádzajte zmeny príliš rýchlo

Organizácie musia byť pri zavádzaní nových systémov hodnotenia výkonu pozorné, predovšetkým keď sa zmeny týkajú platových štruktúr. Neodporúča sa preto meniť štandardy merania výkonu a odmeňovania súčasne, nakoľko takýto prístup môže u zamestnancov vzbudiť odpor a nespokojnosť. Lepšie je najskôr implementovať výkonnostné štandardy a až následne na to nový platový systém. Dodržaním tejto postupnosti budú ľudia ochotnejšie akceptovať zmeny a dosahovať lepšie výsledky.

Autor: Mary Mosquera
Zdroj: http://fcw.com/articles/2009/03/30/agency-employee-performance.aspx

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.