
Nová generácia vyrástla v dobe, keď sa prístup k informáciám úplne demokratizuje - a to nielen v osobných životoch ale aj v životoch profesionálnych. A tieto fakty nás nútia zmeniť aj náš štýl vedenia. V nedávno zrealizovanom prieskume, v ktorom sa zúčastnilo 2600 zamestnancov z 13 krajín, až tri štvrtiny respondentov uviedlo, že pri výbere práce ich hlavným kritériom nie je výška platu, ale flexibilita pri používaní komunikačných technológií. Dve tretiny z opýtaných respondentov zastáva názor, že organizácie by mali povoliť používanie sociálnych medií v pracovnom čase a na firemných počítačoch. Takéto postoje by sa pred pár rokmi zdali byť úplne neprimerané.
A predsa, táto generácia nežiada viac, ako si zaslúži. Podľa sociológa Jamesa R. Flynna, ľudské IQ má tendenciu narastať až o 10 bodov každých 30 rokov. Príčinu tohto fenoménu, nazvaný Flynnov efekt, prisudzuje autor lepšej výžive a vzdelaniu ako aj zvyšujúcej sa komplexnosti prostredia. Podľa Flynnovho efektu potom budú najmladší zamestnanci o 10% múdrejší ako ich nadriadení alebo starší kolegovia. Niet sa potom prečo čudovať takým vysokým požiadavkám zo strany mladšej generácie.
Ako teda viesť túto novú generáciu? Každý manažér by si mal v prvom rade uvedomiť, že najpravdepodobnejšia možnosť v prípade, že je zamestnanec nespokojný s tým, ako sa k nemu manažér správa, je jeho odchod. V horšom prípade si môže bývalý pracovník založiť vlastný podnik a stať sa konkurenciou pre svojho bývalého zamestnanca.
Je preto dôležité motivovať a efektívne viesť túto novú generáciu - vytvoriť jej priestor pre osobný postup, slobodu a rozvoj záujmov ako aj poskytnúť podporu a zdroje zo strany organizácie.
Autor: Sangeeth Varghese
Zdroj: http://www.forbes.com/2010/12/13/generation-gen-y-2-leadership-managing-change.html?boxes=leadershipchannellatest
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.