
1. Investujte do
rozvoja lídrov
Či už uznávate teórie o tom, že lídrom sa človek rodí alebo
sa možno líderským kvalitám naučiť, organizácie
potrebujú neustále investovať do tréningov a vzdelávania svojich zamestnancov.
Nehovoríme pritom o počítačových či jazykových kurzoch. Tie sú síce potrebné,
avšak rozvoj líderských zručností v sebe
zahŕňa oveľa širšie spektrum schopností a charakterových vlastností, vďaka ktorým dokážu manažéri motivovať a
viesť svoje tímy pracovníkov tak, aby dobrovoľne prispievali k dosahovaniu
cieľov organizácie. Ide o kontinuálny nikdy nekončiaci proces, ktorého cieľom
je dostávať z ľudí to najlepšie prostredníctvom realizácie ich potenciálu.
2. Vytvárajte kultúru
zameranú na spoluprácu
Za skutočného lídra možno považovať takého manažéra, ktorý
neustále rozvíja a podporuje kultúru spolupráce. Odmeňovať ľudí za ich
individuálny prínos je dôležité, avšak ani zďaleka nie postačujúce pre dosahovanie
firemných cieľov. Iba v organizácii, v ktorej prevláda firemná kultúra
podporujúca skutočnú spoluprácu, dokáže uspieť v súčasnom turbulentnom a
konkurenciou presýtenom prostredí a zabezpečiť zameranie všetkých svojich
členov na dosahovanie nielen individuálneho úspechu, ale predovšetkým na
naplnenie firemných cieľov.
3. Rozvíjajte
komunikačné schopnosti
O dôležitosti komunikačných zručností v súčasnosti nemožno
pochybovať. Ich osvojenie a reálne
aplikovanie v praxi však vzhľadom na ich komplexnosť vyžaduje kontinuálny
tréning a neustále zlepšovanie. Dopad ich úrovne na organizáciu sú
jednoznačné. Dobré komunikačné zručnosti
zo strany lídra podporujú súdržnosť tímu a dôveru zo strany pracovníkov,
nedostatočné komunikačné schopnosti vedú naopak k neistote a nedôvere.
4. Podporujte u
lídrov pocit zodpovednosti
Pozícia lídra tímu je špecifická tým, že líder musí byť
zodpovedný nielen za vlastné konanie, ale aj za výkon a výsledky celého tímu. V prípade zlyhania
svojich ľudí je preto dôležité, aby sa líder k problému otvorene postavil a
snažili sa ho odstrániť v čo najkratšom čase tak, aby bol jeho dopad na výkon
organizácie minimalizovaný. Len tak si líder získa rešpekt a autoritu v rámci
celej organizácie i mimo nej.
5. Buďte ľudskí a
rozvíjajte emocionálnu inteligenciu
Emocionálna inteligencia patrí v súčasnosti medzi základné
požiadavky na osobnosť lídra. Ako sa po ekonomickej kríze objavujú stále noví
lídri, HR musí dbať na to, aby neustále rozvíjali a zvyšovali svoj emocionálny
kvocient. Len líder, ktorý je naozaj ľudský si získa dôveru svojich
podriadených, ktorí budú ochotní podať pre svoj tím ako aj celú organizáciu
maximálny výkon.
HR ako aj samotní lídri majú mnoho zodpovedností a
pracovných povinností. Za najdôležitejšie poslanie oboch však možno jednoznačne
označiť rozvoj budúcej generácie lídrov ako aj inováciu, keďže podmienky v
súčasnom podnikateľskom prostredí sa neustále
menia pred našimi očami.
Autor: Meghan M. Biroo
Zdrpj:http://www.forbes.com/sites/meghanbiro/2012/11/11/5-greatest-challenges-ahead-for-hr-and-leaders/
Autor: Meghan M. Biroo
Zdrpj:http://www.forbes.com/sites/meghanbiro/2012/11/11/5-greatest-challenges-ahead-for-hr-and-leaders/
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.