28 marca 2013

5 najväčších výziev, ktorým v súčasnosti čelí HR a lídri


Po preklenutí krízy keď sa biznis opäť dostáva do starých koľají, vytvárajú sa nové pracovné pozície a organizácie majú k dispozícii nové finančné prostriedky, otvárajú sa nové príležitosti pre investície do ľudí, tréningov a HR technológií. Na tieto nové podmienky je však potrebné poriadne sa pripraviť. V nasledujúcom článku vám ponúkame 5 hlavných výziev, ktorým v súčasnosti čelí HR ako aj samotní lídri.

1. Investujte do rozvoja lídrov
Či už uznávate teórie o tom, že lídrom sa človek rodí alebo sa možno líderským kvalitám naučiť, organizácie potrebujú neustále investovať do tréningov a vzdelávania svojich zamestnancov. Nehovoríme pritom o počítačových či jazykových kurzoch. Tie sú síce potrebné, avšak rozvoj líderských zručností  v sebe zahŕňa oveľa širšie spektrum schopností a charakterových vlastností,  vďaka ktorým dokážu manažéri motivovať a viesť svoje tímy pracovníkov tak, aby dobrovoľne prispievali k dosahovaniu cieľov organizácie. Ide o kontinuálny nikdy nekončiaci proces, ktorého cieľom je dostávať z ľudí to najlepšie prostredníctvom realizácie ich potenciálu.

2. Vytvárajte kultúru zameranú na spoluprácu
Za skutočného lídra možno považovať takého manažéra, ktorý neustále rozvíja a podporuje kultúru spolupráce. Odmeňovať ľudí za ich individuálny prínos je dôležité, avšak ani zďaleka nie postačujúce pre dosahovanie firemných cieľov. Iba v organizácii, v ktorej prevláda firemná kultúra podporujúca skutočnú spoluprácu, dokáže uspieť v súčasnom turbulentnom a konkurenciou presýtenom prostredí a zabezpečiť zameranie všetkých svojich členov na dosahovanie nielen individuálneho úspechu, ale predovšetkým na naplnenie firemných cieľov. 

3. Rozvíjajte komunikačné schopnosti
O dôležitosti komunikačných zručností v súčasnosti nemožno pochybovať. Ich osvojenie a reálne aplikovanie v praxi však vzhľadom na ich komplexnosť vyžaduje kontinuálny tréning a neustále zlepšovanie. Dopad ich úrovne na organizáciu sú jednoznačné.  Dobré komunikačné zručnosti zo strany lídra podporujú súdržnosť tímu a dôveru zo strany pracovníkov, nedostatočné komunikačné schopnosti vedú naopak k neistote a nedôvere.

4. Podporujte u lídrov pocit zodpovednosti
Pozícia lídra tímu je špecifická tým, že líder musí byť zodpovedný nielen za vlastné konanie, ale aj za výkon a  výsledky celého tímu. V prípade zlyhania svojich ľudí je preto dôležité, aby sa líder k problému otvorene postavil a snažili sa ho odstrániť v čo najkratšom čase tak, aby bol jeho dopad na výkon organizácie minimalizovaný. Len tak si líder získa rešpekt a autoritu v rámci celej organizácie i mimo nej.

5. Buďte ľudskí a rozvíjajte emocionálnu inteligenciu
Emocionálna inteligencia patrí v súčasnosti medzi základné požiadavky na osobnosť lídra. Ako sa po ekonomickej kríze objavujú stále noví lídri, HR musí dbať na to, aby neustále rozvíjali a zvyšovali svoj emocionálny kvocient. Len líder, ktorý je naozaj ľudský si získa dôveru svojich podriadených, ktorí budú ochotní podať pre svoj tím ako aj celú organizáciu maximálny výkon.

HR ako aj samotní lídri majú mnoho zodpovedností a pracovných povinností. Za najdôležitejšie poslanie oboch však možno jednoznačne označiť rozvoj budúcej generácie lídrov ako aj inováciu, keďže podmienky v súčasnom podnikateľskom prostredí sa neustále  menia pred našimi očami. 

Autor: Meghan M. Biroo
Zdrpj:http://www.forbes.com/sites/meghanbiro/2012/11/11/5-greatest-challenges-ahead-for-hr-and-leaders/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.