
Najčastejšie využitie, ktoré sociálne siete nachádzajú v organizácii je budovanie komunity, a to v rámci samotnej organizácie ako aj mimo nej. Tento fakt potvrdzuje aj prieskum zrealizovaný spoločnosťou Tower Watson, v rámci ktorého až 56% zúčastnených firiem uviedlo, že používa sociálne médiá ako na internú komunikáciu so zámerom utvárať vzťahy s jednotlivcami alebo inštitúciami. Je to naozaj obrovské číslo vzhľadom na fakt, že sociálne médiá sú na pracoviskách viac menej novinkou.
Medzi ďalšie možnosti využitia sociálnych médií v biznise patrí taktiež
vonkajšia prezentácia organizácie vrátane propagácie rôznych produktov a služieb,
ale i získavanie a nábor pracovníkov a zhromažďovanie dát.
Zatiaľ čo organizácie používajú sociálne médiá na internú komunikáciu či iné
účely viac ako kedykoľvek predtým, mnoho z nich podľa expertov stále nie je
schopných naozaj identifikovať ich strategickú hodnotu. Hlavný problém pri
tomto zhodnocovaní môže byť spôsobený ich neschopnosťou merať efektívnosť
informačných a komunikačných technológií vrátane sociálnych sietí.
Prvý krok by mal preto spočívať v jednoznačnom stanovení cieľov, a to ešte
pred samotnou implementáciou sociálnych médií. Bez jasnej definície a predstavy
o tom, čo očakávate alebo aké problémy by ste chceli vyriešiť prostredníctvom
ich zavedenia, bude následné meranie
efektu a dopadu na organizáciu takmer nemožné.
Ďalšou zásadou pri implementácii sociálnych sietí je poskytnúť zamestnancom
maximálnu slobodu pri ich používaní. Prílišná kontrola totiž spôsobí
u pracovníkov neochotu sociálne médiá používať, a dokonca môže viesť
k navodeniu pocitu nedôvery a obmedzovania súkromia.
Po stanovení cieľov a zabezpečenia slobody šírenia informácií by mal
nasledovať pilotný program, v rámci ktorého môžete otestovať účinnosť danej
sociálnej siete ešte pred jej celoplošným zavedením a odstrániť aspoň do
určitej miery chyby a nedostatky.
A samozrejme, v neposlednom rade nezabúdajte na základný princíp
komunikačných technológií, ktorým je jednoduchosť a prehľadnosť pri ich používaní.
Len tak dosiahnete, že sociálne médiá splnia svoj účel a zefektívnia komunikáciu
v rámci organizácie v prospech napĺňania strategických cieľov
organizácie.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.