21 februára 2013

Ako povzbudiť a motivovať vašich zamestnancov

Pravidelné mítingy a hodnotenia pracovného výkonu neznejú pre zamestnancov veľmi povzbudivo. Preto pri zvýšení ich motivácie odporúčame využiť moment prekvapenia, ktorý by ich vytrhol z každodennej pracovnej rutiny.

Jednotvárnosť, mnohokrát spôsobená zavedenými procesmi a spôsobmi vykonávania jednotlivých pracovných činností, možno považovať za užitočnú z hľadiska zabezpečenia efektívnosti. Na druhej strane však rutina oslabuje potenciál a teda aj pracovný výkon zamestnancov.

Ako najlepšie motivovať vašich zamestnancov? Základom je využiť moment prekvapenia – napríklad spontánnou pochvalou, nečakaným pridelením odmien alebo zaplatením večere. 

Energia a motivácia sú kľúčom k úspechu, nakoľko predstavujú vnútornú silu, ktorá núti zamestnancov neustále sa zlepšovať a napredovať. Mnoho výskumov dokazuje, že vnútorne motivovaní zamestnanci majú snahu čím skôr veci dokončiť a dosiahnuť tak stanovené ciele.

Energia nie je synonymom pre zanietenosť. Výsledky prieskumov ukazujú, že vysoká miera zanietenosti nemusí vždy znamenať aj vysoké pracovné nasadenie. Vyskytli sa prípady zamestnancov, ktorých úroveň pracovného výkonu bola pomerne nízka aj napriek ich značnému nadšeniu pre spoločnosť.

Iba náhly a nečakaný krok môže zvýšiť potenciál a pracovné nasadenie zamestnancov. Jednotvárnosť a rutina byrokratických procesov môže na jednej strane prispieť k organizovanosti, no na druhej strane negatívne ovplyvňuje celkový pracovný výkon organizácie.

Nečakané momenty a prekvapenia sú zdrojom energie potrebnej na dosahovanie dobrých pracovných výsledkov. Cielené využívanie momentu prekvapenia vyvoláva u zamestnancov snahu čím skôr veci dokončiť, čím prispieva k zvýšeniu ich pracovného nasadenia. Netreba však zabúdať, že vo chvíli, keď sa daný zásah stane rutinou, jeho pozitívny účinok na výkon zamestnanca sa automaticky zníži.

Výskumy zamerané na zvýšenie pracovného nadšenia a zanietenosti ukázali, že u zamestnancov s nízkym pracovným nasadením sa namiesto pravidelných týždenných mítingov a reportov osvedčili nečakané hovory cez skype. V nich boli zamestnanci požiadaní, aby na chvíľu prerušili svoju bežnú prácu a porozprávali svojim nadriadeným o vlastných hodnotách a prioritách. Daná metóda vykazovala pozitívne výsledky dovtedy, kým sa tieto hovory nestali pravidelnou rutinou.  

Autor: Theresa Welbourne 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.