Pravidelné mítingy a hodnotenia pracovného výkonu neznejú
pre zamestnancov veľmi povzbudivo. Preto pri zvýšení ich motivácie odporúčame
využiť moment prekvapenia, ktorý by ich vytrhol z každodennej pracovnej
rutiny.
Jednotvárnosť, mnohokrát spôsobená zavedenými procesmi
a spôsobmi vykonávania jednotlivých pracovných činností, možno považovať
za užitočnú z hľadiska zabezpečenia efektívnosti. Na druhej strane však rutina oslabuje
potenciál a teda aj pracovný výkon zamestnancov.
Ako najlepšie motivovať vašich zamestnancov? Základom je
využiť moment prekvapenia – napríklad spontánnou pochvalou, nečakaným pridelením
odmien alebo zaplatením večere.
Energia a motivácia sú kľúčom k úspechu, nakoľko predstavujú
vnútornú silu, ktorá núti zamestnancov neustále sa zlepšovať a napredovať. Mnoho
výskumov dokazuje, že vnútorne motivovaní zamestnanci majú snahu čím skôr veci
dokončiť a dosiahnuť tak stanovené ciele.
Energia nie je synonymom pre zanietenosť. Výsledky
prieskumov ukazujú, že vysoká miera zanietenosti nemusí vždy znamenať aj vysoké
pracovné nasadenie. Vyskytli sa prípady zamestnancov, ktorých úroveň pracovného
výkonu bola pomerne nízka aj napriek ich značnému nadšeniu pre spoločnosť.
Iba náhly a nečakaný krok môže zvýšiť potenciál a
pracovné nasadenie zamestnancov. Jednotvárnosť a rutina byrokratických
procesov môže na jednej strane prispieť k organizovanosti, no na druhej strane
negatívne ovplyvňuje celkový pracovný výkon organizácie.
Nečakané momenty a prekvapenia sú zdrojom energie potrebnej
na dosahovanie dobrých pracovných výsledkov. Cielené využívanie momentu prekvapenia vyvoláva u zamestnancov snahu čím
skôr veci dokončiť, čím prispieva k zvýšeniu ich pracovného nasadenia. Netreba
však zabúdať, že vo chvíli, keď sa daný zásah stane rutinou, jeho pozitívny účinok
na výkon zamestnanca sa automaticky zníži.
Výskumy zamerané na zvýšenie
pracovného nadšenia a zanietenosti ukázali, že u zamestnancov s nízkym
pracovným nasadením sa namiesto pravidelných týždenných mítingov
a reportov osvedčili nečakané hovory cez skype. V nich boli zamestnanci
požiadaní, aby na chvíľu prerušili svoju bežnú prácu a porozprávali svojim
nadriadeným o vlastných hodnotách a prioritách. Daná metóda
vykazovala pozitívne výsledky dovtedy, kým sa tieto hovory nestali pravidelnou
rutinou.
Autor: Theresa Welbourne
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.