
Kolobeh je rovnaký. Vždy, keď nová generácia vstúpi na
pracovný trh, musia organizácie prispôsobiť spôsob najímania, rozvoja
a odmeňovania jej charakteristikám. A keď si už myslia, že sa im podarilo adaptovať sa na
zmenené demografické podmienky, objaví sa iný typ pracovníkov s úplne
odlišnými črtami. Výnimkou nie je ani súčasná generácia C.
Kto je generácia C?
Pojem generácia C, vytvorený spoločnosťou Nielsen, globálnym
lídrom v oblasti prieskumov, je odvodený od slova Connection – Prepojenie
a slúži na označenie súčasných mladých dospelých ľudí vo veku od 18 do 34
rokov, ktorých životný štýl sa vyznačuje používaním najnovších digitálnych
technológií.
Tento pojem bol pôvodne používaný marketingovými
spoločnosťami, ktoré museli ako prvé zmeniť svoju stratégiu tak, aby vyhovovala
nákupnému štýlu mladých ľudí. Ako však vplyv tejto skupiny postupne rastie,
stávajú sa príslušníci generácie C nielen zákazníkmi, ale zároveň aj
potenciálnymi zamestnancami.
Zatiaľ čo zamestnávanie generácie C sa stane aktuálnym až v
budúcnosti, organizácie môžu už teraz začať pripravovať HR stratégiu
prispôsobenú špecifikám tejto skupiny mladých ľudí, a tak získať výhodu
oproti konkurencii.
Príslušníkov generácie C možno charakterizovať dvomi atribútmi
– vysoká miera využívania informačných technológií a udržiavanie množstva
kontaktov prostredníctvom sociálnych sietí. Práve tieto vlastnosti robia zo
súčasných mladých ľudí veľmi cenných kandidátov. Schopnosť byť v neustálej
interakcii s inými ľuďmi predstavuje základný predpoklad pre efektívnu prácu
v tímoch, technické zručnosti sú zase nevyhnutné pri narábaní
s najnovšími technologickými zariadeniami či aplikáciami.
Rozvojová stratégia
pre generáciu C
Vzhľadom na dôležitosť ako aj špecifické vlastnosti tejto
generácie by sa HR malo zamerať na motiváciu a odmeňovanie mladých
pracovníkov, pre ktorých peniaze nie sú ani náhodou najvýznamnejším faktorom
spokojnosti. Oveľa väčší význam z hľadiska motivácie zohráva jasne
definovaná kariérna cesta, dostatok príležitostí na rozvoj či zaujímavá práca.
K vyššej zanietenosti a spokojnosti generácie C môže prispieť taktiež
flexibilný pracovný čas či delegovanie právomocí.
Ako postupne baby-boomeri odchádzajú do dôchodku
a ekonomika ukazuje náznaky zlepšenia, nábor pracovníkov z generácie C
môže predstavovať efektívny spôsob, ako zabezpečiť dostatok talentovaných pracovníkov do
budúcnosti, ktorí budú zruční po technologickej
i sociálnej stránke.
Autor: Isobel Harris
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.