
Moderné technológie a sociálne médiá výrazne menia charakter fungovania dnešných organizácií. Maximálne využitie sociálnych médií v práci výkonných riaditeľov si však vyžaduje jasne definovať stratégiu pre oblasť sociálnych médií a následne interné a externé sociálne médiá riadiť.
V súčasnosti prevláda konsenzus medzi manažérmi v rôznych oblastiach priemyslu o tom, že charakter trhu aj samotných technológií sa mení. Všadeprítomnosť sociálnych médií si preto vyžaduje, aby sa tejto problematike venovali manažéri všetkých oddelení od HR cez Financie až po Oddelenie vzdelávania a rozvoja.
Rola manažéra vzdelávania zohráva v organizácii bezpochyby dôležitú úlohu. Je preto nevyhnutné, aby podobne ako ostatní manažéri, bol aj manažér vzdelávania zapojený do strategických otázok súvisiacich so sociálnymi médiami. Len tak možno zabezpečiť efektívnu implementáciu programov vzdelávania prostredníctvom týchto médií.
Po začlenení medzi strategických partnerov organizácie sa tak môže manažér vzdelávania naplno sústrediť na integráciu, tvorbu tréningových programov a implementáciu stratégie v oblasti sociálnych médií. Svojím pôsobením môže zastrešovať rôzne aktivity, ako napríklad tvorba a podpora kultúry spolupráce, priebežné hodnotenie efektívnosti rozvojových programov či implementácia stratégie v oblasti sociálnych médií a jej integrácia s ďalšími čiastkovými stratégiami organizácie.
Sociálne média nie sú len hitom mesiaca. Stávajú sa neoddeliteľnou súčasťou interných aj externých procesov organizácie a v najbližšej dobe možno očakávať ešte výraznejší vplyv týchto technológií.
Stratégia v oblasti sociálnych médií má celoorganizačný
charakter . Mala by byť preto formulovaná jednotne pre celú organizáciu
a žiadne oddelenie by nemalo sociálne média exkluzívne vlastniť. Sociálne
médiá a s nimi súvisiaca stratégia by sa preto mali stať spoločnou
zodpovednosťou viacerých výkonných riaditeľov. A keďže funkcia manažéra vzdelávania
už predstavuje plnohodnotnú súčasť top
manažmentu, mal by sa aj manažér vzdelávania podieľať na plánovaní a implementácii
stratégie v oblasti sociálnych médií. Svojou činnosťou tak môže aktívne
prispievať k implementácii sociálnych médií do systému interného aj externého vzdelávacieho cyklu.
Autor: Dan Pontefract
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.