
1. Nájdite si čas. Z hľadiska prejavov uznania ide vo všeobecnosti o najčastejšie uvádzanú prekážku. Naučte sa investovať svoj čas najskôr do ľudí, až potom do vašich povinností. Podnecujte sa využívaním pripomienkovačov. Povinnosti tu budú vždy, ľudia nie.
2. Poznajte svojich ľudí. Pri vyjadrení uznania sa naučte používať základné stratégie: oslovujte osoby menom a konkrétne uveďte, čo daná osoba urobila a ktorá z jej činností viedla k zlepšeniu jej pracovného výkonu.
3. Naučte svoj tím základom. Veľakrát sa stretávame s nedostatočnou prípravou a vzdelaním tímu v oblasti oceňovania zamestnancov. Vytvorte vzdelávací program, zaraďte ho do existujúcich osnov školení z oblasti riadenia, poskytnite vášmu tímu potrebné usmernenia a umožnite jeho členom vzájomnú výmenu postrehov a skúseností.
4. Vyvolávajte očakávania. Veľká časť manažérov sa nazdáva, že na vyjadrenie uznania svojim zamestnancom, potrebuje súhlas. Podnikoví lídri ich preto musia vyslobodiť z reťazí tohto mylného názoru, detailne im vysvetliť dôležitosť a potrebu prejavov uznania voči zamestnancom a naučiť ich, ako ísť osobným príkladom ostatným.
5. Nikdy nepovažujte dobre vykonanú prácu za samozrejmosť. Dobrý pracovný výkon očakávame vždy. Ak sa tak ale deje deň čo deň, môže sa stať, že akosi pozabudneme čokoľvek povedať či urobiť. Žiadne veľké odmeny nie sú potrebné; jednoducho udeľte svojmu zamestnancovi ústnu pochvalu alebo mu na znak uznania venujte symbolickú, zmysluplnú pozornosť.
6. Strhnite múry svojej pýchy. Vyjadrenie uznania prostredníctvom pozitívnej spätnej väzby je pre jedných prirodzené, pre iných zložitejšie. Umenie a zručnosti potrebné pre vyslovenie pochvaly a uznania si musíme precvičovať každý deň. Dajte si záväzok a osvojíte si ich oveľa ľahšie.
7. Vytvárajte kultúru. To, či dochádza k prejavom uznania v rámci tej-ktorej firmy, je podmienené zmyslom existencie danej firmy a jej pevne stanovenými i nepísanými zásadami a hodnotami. Presvedčte lídrov vašej spoločnosti, aby v písomnej forme zostavili stratégiu oceňovania zamestnancov a vymedzili jej filozofiu a účel.
8. Požadujte reportovanie a spätnú väzbu. Všetci vieme, že: Ak nikto nestrká naše prsty do ohňa, nič sa nám nestane. Lídri musia niesť zodpovednosť za stratégiu oceňovania a stanovené ciele počas pracovných stretnutí zaoberajúcich sa hodnotením výkonu zamestnancov, ako aj pri podávaní výročných správ spoločnosti.
9. Nechajte konať sociálne siete! Väčšina manažérov potrebuje iba niekoľko rád, usmernení či prostriedkov, ktoré by im umožnili vyjadriť uznanie účinnejším a zmysluplnejším spôsobom. Vytvorte stránku webového portálu s článkami, webinármi a zoznamom kníh. Vybudujte fórum pre manažérov, v rámci ktorého môžu diskutovať a vymieňať si tie najosvedčenejšie postupy.
10. Vykazujte výsledky, aby ste dokázali, že vám na tom záleží. Od koho dostane uznanie ten, kto uznanie dáva? Koučovanie a predkladanie pozitívnych vzorov sú skvelými spôsobmi, ako posmeliť svoj tím k prejavom uznania. Zamestnanci, ktorým bolo vyjadrené uznanie by mali byť povzbudení k poskytnutiu spätnej väzby o tom, aké pocity v nich toto uznanie vyvolalo.
Zdroj:http://www.incentivemag.com/article.aspx?id=6563
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.