Dôraz na 'výsledky' je silnejší. Spoločnosti a organizácie sú tlačené do ujasnenia a stanovenia si svojich cieľov a zámerov. Na základe týchto objasnení sa sú dohodnuté 'výstupy'. A každý si ide svojou cestou, aby to dosiahol.
Zameranie manažérov na dosiahnutie výsledkov prispieva k tomu, že manažéri prehliadajú prácu svojho tímu a jeho úlohu v dosahovaní cieľov. Ak nie je jasné, ako jednotlivé časti spolu súvisia, ak nie sú jasné väzby medzi nimi, ako nadväzujú na všetky ostatné činnosti, potom mate veľmi “dobrú šancu”, že skončíte so zoznamom odškrtnútých' úloh avšak bez dosiahnutého cieľu.
Vyzeráme že sme strašne “busy”, a vlastne aj strašne “busy” sme, až tak že, nikto nepozerá sa na to, ako kus za kusom zapadá do skladačky organizačného systému, ktorá je orientovaná na dosiahnutie určitého výsledku. Dá sa to nazvať aj 'tunelovým videním '.
Je dôležité objasniť rozdiel medzi výkonmi a výsledkami – klasicky bývajú hodené do jedného vreca nazvaný "výsledky". Výkony sú aktivity, ktoré sa musia dopĺňať, spolu súvisieť či nerušiť sa a nekomplikovať si navzájom situáciu.
Komplikácie, potom vznikajú ak jedna činnosť nie je v súlade s druhou a často trvá dlho kým sa takýto zádrhel podarí odhaliť. Čas v tomto prípade nahráva upevneniu 'zlého spojenia', ktoré postupe bujnie a môže spôsobiť vážne problémy.

18 marca 2010
Projektový manažment bez (zbytočných) prekvapení
Pokračujeme v seriály o projektovom manažmente orientovanom na výsledky (deliverables) miesto činností/aktivít. Píše Mari Novak, Senior Patner KNO
Prihlásiť na odber:
Zverejniť komentáre (Atom)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.