08 marca 2010

Kľúčová rola manažéra

Nad "veľkým" obrazom organizácií sa zamyslela Senior Partner KNO Mari Novak

Kľúčová úloha manažéra je prerozdeliť zdroje na projekty/ tímové procesy. Vo všeobecnosti ide o úlohu, ktorá však nie je chápaná ako kľúčová. AK však vedenie rozumie systému, v ktorom sa pracuje, a pracuje sa na tom by sa produkovalo, uplatňuje sa teda „na – výkon – orientovaný prístup“, potom je táto úloha skutočne kľúčová. A to objasňuje podstatu manažérskeho jobu.

Aby manažéri mohli byť efektívni, musia chápať celkový "veľký"obraz, rozumieť mu a monitorovať, čo sa deje na jej/jeho oddelení.

Tieto malé časti tvoria celkový obraz. Zameranie je teda na komplexný pohľad a rozhodnutia sú tomu prispôsobené.

Manažér musí počúvať svoj tím a zistiť, čo potrebujú. Každý manažér má zabezpečiť rovnováhu a kompromis medzi 3 prvkami každého projektu: časom, nákladmi/zdrojmi, kvalitou/kvantitou Tak sa stáva odhad využitia zdrojov kritickým pre dosiahnutie toho najlepšieho výsledku.

Pre lepšie manažovanie – pre alokáciu zdrojov čo najviac produktívne – manažér musí sledovať a poskytovať konštruktívnu spätnú väzbu aj tým, že sa pýta VEĽKÚ, rozhodujúcu otázku: ROBÍ TÁTO SKUPINA SPRÁVNE VECI? Pod 'správnym' sa chápe účinne prispievanie k výsledku organizácie (nielen oddelenia alebo jednej funkcie). To znamená, že pozorovanie a poskytnutie súvislosti medzi funkčnými výstupmi a požiadavkami nadriadeného manažéra – je celá práca ktorou manažér prispieva.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.