
Prečo je naša schopnosť predvídať vývoj budúcich produktov a technológií tak obmedzená?
Richard Watson: Jedným z dôvodov je, že technológia nie je všetko, čo potrebujete pri zvažovaní, ako sa veci budú vyvíjať, či ako majú byť prijaté. Ľudská história a psychológia sú takisto veľmi dôležité. Faktom je, že ľudia sú „divní“ a vy nikdy neviete ako budú nové veci prijímať.
Jedna z klasických chýb, ktoré ľudia robia je, že kreslia do budúcnosti priamu cestu. V roku 1890 v Londýne vrcholila tzv. kríza konského hnoja a hovorilo sa, že do 20-tich rokov bude mesto pochované v truse. Karl Benz svojím vynálezom motorového vozidla túto hrozbu a zároveň teóriu zahnal, ale sám sa veľmi zmýlil, keď tvrdil, že dopyt po autách neprekročí milión kusov, pretože na Zemi nebude toľko šoférov.
Čo môžu firmy spraviť, aby sa zamerali na správnu technológiu?
Podľa Richarda Watsona neexistuje jednoduchá odpoveď. Rozprávať sa s častými užívateľmi vašich produktov alebo pozorovať mladých ľudí ako ich používajú, môže poskytnúť určité nápady. Autor sci-fi William Gibson si myslí, že budúcnosť tu už je, ale veľmi nerovnomerne rozdelená. Pred piatimi rokmi, ak ste chceli vedieť, kde budú telefóny dnes, išli by ste sa pozrieť do Soulu v Južnej Kórei.
Hádzanie vecí na stenu a čakanie čo sa udrží je jedna zo stratégií. Nokia v minulosti takto uspela. Ročne dostala na trh tucty rôznych mobilných telefónov, trh rýchlo eliminoval tie, ktoré nemali šancu na úspech. Kde sa vyvíja produkt, fokusné skupiny zákazníkov môžu pomôcť. Na druhej strane, firmy ako Apple vôbec so zákazníkmi nekomunikujú o nových produktoch. Firma Sony priniesla na trh Walkman bez ohľadu na to, či ľudia potrebu takéhoto produktu vôbec mali. CEO Apple Steve Jobs použil hokejovú analógiu, hokejista musí korčuľovať nie tam kde puk je, ale kde bude.
Aké sú tie silné trendy, ktoré musia všetky firmy zahrnúť do svojho myslenia?
Podľa Richarda Watsona tieto trendy určite obsahujú faktory ako starnutie populácie, presun moci na východ, životné prostredie, globálne prepojenie a GRIN (genetika, robotika, info a nano technológie).
Napríklad starnutie populácie bude mať vplyv na inovácie, ktoré sa môžu prejaviť na konzervatívnych trhoch. Zároveň budeme vidieť, že inovácie sa presunú viac do Ázie a Afriky. Za 10 rokov internet nebude vyzerať tak ako dnes. Umelá inteligencia sa pohne dopredu, príde tzv. sémantický web a počítače vám budú schopné odpovedať. Mobilné telefóny budú meniť vzťahy, stanú sa niečím, čím boli autá v minulom storočí.
Väčšia transparentnosť bude prenášať viac moci na zákazníka, ale zároveň bude znamenať nižšiu ochranu súkromia. Nakoniec, strach z väčšej konektivity, ktorá bude vytvárať väčšiu volatilitu a zároveň väčšie obavy, môže vytvárať dopyt po jednoduchosti, kontrole a istote.
Autor: Andrew Stone
Zdroj: http://performance.ey.com/2011/11/15/technology-for-tomorrow%E2%80%99s-leaders/?utm_source=Performance_Newsletter&utm_medium=Read_more_hyperlink&utm_content=Technology-for-tomorrow&utm_campaign=Performance_Newsletter_201305&intEmailHistoryId=25336929&intEmailListId=31671&intEmailId=21278495&intExternalSystemId=0
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.