Bez ohľadu na pracovnú pozíciu alebo profesiu, každý sa snaží nájsť cestu ako byť v práci čo najproduktívnejší. Aby prežitie produktívneho dňa prinieslo aj pocit uspokojenia, nestačí len „odškrtávať“ položky zo zoznamu úloh. Ak chcete byť skutočne produktívni, nezameriavajte sa na veľa vecí naraz.
Tony Wong – odborník na projektové riadenie a produktivitu, prezradil ako byť produktívnejším počas pracovnej doby. Podelil sa o niekoľko myšlienok, ktoré pomáhajú zvyšovať produktivitu jemu i ďalším vysoko produktívnym ľuďom počas pracovného týždňa:
1. Vytvorte si menší zoznam úloh. Prístupom „menej je viac“ sa zamerajte iba na dôležité úlohy.
2. Robte si prestávky. Viete, že vo vašom mozgu sa následkom spotrebovávania glukózy počas plnenia úloh hromadí bolesť? Dajte mu preto čas na oddych - poprechádzajte sa, zjedzte niečo malé, zacvičte si alebo meditujte. Vyššiu produktivitu dosiahnete pravidelným „vyčistením hlavy“, nabije vás to novou energiou.
3. Postupujte podľa pravidla 80/20. Vedeli ste, že iba 20% toho čo robíte počas dňa prináša až 80% vašich výsledkov? Odstráňte nepodstatné veci, majú len minimálny vplyv na celkovú produktivitu.
4. Začnite deň so zameraním na seba. Ak začínate ráno kontrolovaním emailov, iní ľudia vám tak diktujú čo máte robiť. Ráno sa správne nastavte: nepozerajte hneď emaily, sústreďte sa na seba, dajte si dobré raňajky, meditujte, alebo si prečítajte správy.
5. Ťažšie úlohy riešte skôr. Najnáročnejšiu prácu robte keď ste najčerstvejší. Ak máte nejakú rutinnú prácu, odložte si ju na popoludnie, keď prichádza útlm.
6. Zdvihnite telefón. Digitálny svet priniesol zlé komunikačné návyky. Email je zabíjačom produktivity, často odvádza pozornosť od skutočne dôležitých úloh. Napríklad aj keď ľudia často dávajú do kópie viac ľudí. Odvádza to pozornosť a vytvára „šum“ okolo úloh. Ak váš emailový reťazec presahuje 2 odpovede, je na čase zdvihnúť telefón, bude to produktívnejšie.
7. Vytvárajte si systém. Ak viete, že určité veci znižujú vašu dennú produktivitu, vytvorte si systém na ich manažovanie. Nekontrolujte e-maily počas celého dňa, ale naplánujte si čas ráno, poobede a večer na ich vybavovanie. V opačnom prípade vás budú odvádzať od dôležitejších úloh.
8. Nezamieňajte si neproduktivitu s lenivosťou. Aj keď to neradi priznávame, lenivosť najviac prispieva k strate produktivity. V skutočnosti aj to, čo má priniesť úsporu času – napr. meetingy a e-maily, odvádzajú od vykonávania reálnej práce. Zamerajte sa na vykonávanie najdôležitejších vecí tak účinne a efektívne ako je to možné.
Autor: Ilya Pozin
Zdroj: http://www.linkedin.com/today/post/article/20130515130419-5799319-8-things-productive-people-do-during-the-workday?ref=email
Tony Wong – odborník na projektové riadenie a produktivitu, prezradil ako byť produktívnejším počas pracovnej doby. Podelil sa o niekoľko myšlienok, ktoré pomáhajú zvyšovať produktivitu jemu i ďalším vysoko produktívnym ľuďom počas pracovného týždňa:
1. Vytvorte si menší zoznam úloh. Prístupom „menej je viac“ sa zamerajte iba na dôležité úlohy.
2. Robte si prestávky. Viete, že vo vašom mozgu sa následkom spotrebovávania glukózy počas plnenia úloh hromadí bolesť? Dajte mu preto čas na oddych - poprechádzajte sa, zjedzte niečo malé, zacvičte si alebo meditujte. Vyššiu produktivitu dosiahnete pravidelným „vyčistením hlavy“, nabije vás to novou energiou.
3. Postupujte podľa pravidla 80/20. Vedeli ste, že iba 20% toho čo robíte počas dňa prináša až 80% vašich výsledkov? Odstráňte nepodstatné veci, majú len minimálny vplyv na celkovú produktivitu.
4. Začnite deň so zameraním na seba. Ak začínate ráno kontrolovaním emailov, iní ľudia vám tak diktujú čo máte robiť. Ráno sa správne nastavte: nepozerajte hneď emaily, sústreďte sa na seba, dajte si dobré raňajky, meditujte, alebo si prečítajte správy.
5. Ťažšie úlohy riešte skôr. Najnáročnejšiu prácu robte keď ste najčerstvejší. Ak máte nejakú rutinnú prácu, odložte si ju na popoludnie, keď prichádza útlm.
6. Zdvihnite telefón. Digitálny svet priniesol zlé komunikačné návyky. Email je zabíjačom produktivity, často odvádza pozornosť od skutočne dôležitých úloh. Napríklad aj keď ľudia často dávajú do kópie viac ľudí. Odvádza to pozornosť a vytvára „šum“ okolo úloh. Ak váš emailový reťazec presahuje 2 odpovede, je na čase zdvihnúť telefón, bude to produktívnejšie.
7. Vytvárajte si systém. Ak viete, že určité veci znižujú vašu dennú produktivitu, vytvorte si systém na ich manažovanie. Nekontrolujte e-maily počas celého dňa, ale naplánujte si čas ráno, poobede a večer na ich vybavovanie. V opačnom prípade vás budú odvádzať od dôležitejších úloh.
8. Nezamieňajte si neproduktivitu s lenivosťou. Aj keď to neradi priznávame, lenivosť najviac prispieva k strate produktivity. V skutočnosti aj to, čo má priniesť úsporu času – napr. meetingy a e-maily, odvádzajú od vykonávania reálnej práce. Zamerajte sa na vykonávanie najdôležitejších vecí tak účinne a efektívne ako je to možné.
Autor: Ilya Pozin
Zdroj: http://www.linkedin.com/today/post/article/20130515130419-5799319-8-things-productive-people-do-during-the-workday?ref=email
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.