
Je firemná kultúra len mýtus?
Firemná kultúra je zvyčajne charakterizovaná ako produkt hodnôt firmy, požadované správania. Prenášajú sa však definované hodnoty a správania do každodennej pracovnej reality a pomáhajú napĺňať misiu firmy?
Čo tvorí skutočnú kultúru firmy?
Každodenná interakcia, rozhodnutia, postupy a pravidlá v nasledovných oblastiach:
- Ocenenie: Kto a za čo je povýšený vo vašej firme? Naozaj oceňujete tých najusilovnejších a najkompetentnejších pracovníkov? Ako sa vzťahy na pracovisku a postoje zamestnancov odrážajú na zvýšení platov, či nových príležitostiach pre zamestnancov? Ako pristupujete k preplácaniu nadčasov? Ako sa staviate k rodinkárstvu, lojalite (bez ohľadu na kompetentnosť zamestnanca), ako oceňujete vynikajúce výsledky v predaji (bez ohľadu na postoj zamestnanca)?
- Trest. Koho ste prepustili a z akého dôvodu? Ako reagujete na nevhodné, nečestné správanie zamestnancov, odpor, nezáujem? – konštruktívne, priamo a rozhodne, alebo si to nevšímate? Umožníte problémovým pracovníkom, aby sa presúvali z jedného oddelenia na druhé bez toho aby dostali priamu spätnú väzbu na svoj výkon, správanie, bez vyvodenia dôsledkov? Koľko šancí k náprave dostane zamestnanec skôr ako uplatníte nápravné opatrenia?
- Komunikácia. Do akej miery je otvorená komunikácia vo vašej firme? Prihliada sa na názor zamestnancov v oblastiach, ktoré ich priamo ovplyvňujú, napr. nový software ktorý budú používať v práci, vyššia pracovná záťaž a jej dopad na odmeňovanie? Alebo sa dozvedia o zmenách náhodne, keď sú už implementované? Je komunikácia jednosmerná (zhora-dole) alebo obojsmerná?
- Tímová práca. Spolupracujú zamestnanci v tímoch? Ako vytvárate tímy, vedú ich kompetentní lídri? Majú zamestnanci tendenciu k vzájomnému obviňovaniu, hľadaniu chyby u iných? Zdôrazňujete vo firme potrebu osobnej zodpovednosti zamestnancov? Je spolupráca medzi oddeleniami každodennou realitou, alebo fungujú ako samostatné jednotky?
- Riešenie konfliktov. Ako riešite napätie, konflikty na pracovisku? Podporujete zamestnancov, aby vyhľadali pomoc, ak sa ocitnú v konflikte, alebo nechávate, aby si konflikt vyriešili sami? Poskytujete vašim manažérom aspoň základné školenie v oblasti riešenia konfliktov? Ak poskytnete zamestnancovi pomoc pri riešení konfliktu, je to len vo výnimočných prípadoch?
Autor: Candice Gottlieb-Clark
Zdroj:
http://multibriefs.com/briefs/exclusive/changing_the_phantom_culture.html
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.