16 apríla 2009

Efektivne využitie nákladov na tréningy i v čase krízy

Existuje jedna často sa opakujúca a prekvapivá pravda. Čínsky znak pre krízu je kombináciou dvoch znakov: rizika a príležitosti. To je prostredie, v ktorom sa snažíme prežiť – a prosperovať. Na ktorú časť znaku, sa podľa vás, budú sústreďovať, tí čo vo firme zostali?


Na mojom pracovnom stole sa pravidelne objavujú stovky reklamných emailov a tlačovín, týkajúcich sa hodnoty tréningov najmä v krízových časoch. Typické reklamné materiály používajú tieto heslá: Veľký dopad! Vysoká hodnota! Bezkonkurenčné! Ťažké časy si vyžadujú ešte lepší tréning!


Môžem iba súhlasiť a prikyvovať, pretože to je znepokojujúca pravda. Nebezpečenstvom je, že väčšina spoločností nevyužíva tréning efektívne a preto sú školenia iba mrhaním peňazí, času a energie. Príležitosť je však taká veľká, silná a dramatická, že ak sú „dopad“ a „hodnota“ zahrnuté do plánovania a výkonov a zároveň dôsledne sledované - potom zoznam spoločností, ktoré prežijú krízu ukazuje ich investíciu v časoch krízy.


Riešením je tréning. Kde je problém? Aký je rozdiel medzi tým ako ľudia prácu vykonávajú a ako je potrebné aby ju robili? Prečo je medzi tým rozpor? Mohli by aj iné veci ovplyvňovať dobrý výkon ľudí? Čo nasleduje po tréningu? Aké zmeny manažment urobí v monitorovaní výkonu svojich zamestnancov? Aké zmeny sa udejú v zdrojoch, spätnej väzbe a motivácii, ktoré sprevádzajú hodnotenie výkonnosti? Čo zabráni ľuďom vrátiť sa do starých koľají? Čo ich brzdí v dobrých výkonoch?


V skutočnosti každý tréning vyžaduje ďalšie zmeny a dotiahnutie vecí do konca, aby tréning mal skutočne dopad. Inak to bude tréning bez akéhokoľvek prepojenia na problém. Riziko rozhodnutia, že použijeme konkrétny nástroj či tréning tkvie v možnej nesprávnej identifikácii problému, jeho príčin a následkov. Nevyžaduje si to ani mimoriadne množstvo času ani nákladov.


Toto je investícia, ktorá má skutočný význam vo výsledkoch firmy. Toto je príležitosť.

Vyžaduje si to diskusie medzi rôznymi časťami organizačnej štruktúry, s ohľadom na výsledky spoločnosti (nielen oddelení či pozícií), povinnosť / vôľu a motiváciu zachovať zmeny alebo zlepšenie.


Je toto čas investovať do príležitostí na udržanie alebo zvýšenie ziskov? Alebo je toto čas pokračovať so samostatnými tréningami, ktoré nie sú prepojené na výsledky spoločnosti?


Urobte to správne. Inak sa vystavujete riziku.


Mari Novak

Partner KNO SLOVENSKO s.r.o.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.