21 augusta 2009

HR marketing dneška alebo ďalšia silná marketingová zbraň úspešných spoločností

Obchod sa kedysi dávno preniesol z trhovísk do bánk, dnes sme svedkami postupného presunu všetkého, čo sa dá predať (aj nedá:)) na internet. Virálny marketing je marketingom dneška. Týka sa to aj HR marketingu.
Prezentovať spoločnosť ako TO MIESTO KDE PRACOVAŤ je jednoducho skvelé, cool...je stále dôležitejšou časťou marketingu firiem.

Najmä IT spoločnosti sa rýchlo chytili možnosti nových technológií a ich videá zamerané na recruiting nových talentov nájdete v hojnom počte na nespočetných stránkach.

Jedno z videí IBM poukazuje najmä na tolerantné pracovné prostredie.
Microsoft sa rozhodol ísť dokumentárnou cestou rozhovor zo zamestnancami - ich pocitmi, keď sa vo firme zamestnali a terajšími, keď vo firme už nejaký čas pracujú. Video slidami pomedzi rozhovory poukazuje aj na hodnoty spoločnosti, a síce je to staršia prezentácia, ale stále veľmi zaujímavá.

Google vo svojej prezentácií nezabúda na "funky" identitu akou sa prezentuje stále: Farby, fit lopty atď. Aj v neďalekom pražskom office spoločnosti nájdete biliardový stôl či celkovo s humorom riešený interiér. Zaujímavý pohľad nájdete aj v článku SME online.

Skvelú formu prezentácie zvolila spoločnosť Accenture, ktorá vo videu odkryla Deň analystu v Accenture.
Video asi nezaujme "o voľnú dráhu snažiaceho sa mladého umelca", ale je šikovne cielená na zodpovedných ambiciozných mladých ľudí sveta biznisu. Ide o reálnych ľudí, z ktorých cítiť spokojnosť z práce a loyalitu voči spoločnosti (i spoločnosti voči nim).


Trocha iná forma prezentácie, no určite nie nezaujímavá:
Ak by ste náhodou išli na výlet do New Yorku, určite neobídete Time Square.
Práve na tomto námestí, kde sa denne premelie neuveriteľné množstvo ľudí, je umiestnená veľká obrazovka, kde sa 24 hodín nonstop premietajú recruitingové videá US Army. Krátke a nesmierne efektné spoty, podobajúce sa malým akčným filmom či na city hrajúcim "dojákom" upútajú Vašu pozornosť aj na tomto - najhlučnejšom mieste sveta.
Naša armáda, po jej premene na profesionálnu, tiež použila aj túto formu propagácie - v porovnaní s americkou kampaňou ide však len o jemnú formu, posúďte však sami: US Army Commerial.



Stále nové možnosti poukazajú na narastajúcu dôležitosť ľuských zdrojov v celom biznise. Známy predstaviteľ svetového manažmentu Peter F. Drucker už dávnejšie povedal, že v budúcnosti môže konkurenčnú výhodu garantovať len vysoko kvalifikovaný ľudský kapitál, ktorý sa dokáže neustále zdokonaľovať. Dokonalejšími sú aj formy získania tohto dôležitého kapitálu.

1 komentár:

  1. Vyborny clanok a zaujimavy nahlad na problematiku.
    Dobry odhad trendu.

    MB

    OdpovedaťOdstrániť

Poznámka: Komentár môže zverejniť iba člen tohto blogu.